Zoemen in Microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

ObiR

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2012
Berichten
32
Hallo daar! Ik ben een redelijk bekende YouTuber en ik maak filmpjes over gamen. Ik heb net een nieuwe studiomicrofoon gekocht die aangesloten wordt via IN-OUT jacks, in een iMic (Adapter om die zooi aan te sluiten) naar usb. Ik heb nooit problemen gehad met enige ruis in mijn filmpjes tot vandaag. Alles geprobeerd, en uiteindelijk maar gewoon alles afgekoppeld en ik was begonnen bij de oplader van mijn Macbook. En zodra die eraf was was het geruis voorbij. En toen was het lekker rustig en de kwaliteit geweldig!

Wat doe ik om dit te fixen? Want ik heb meestal gewoon mijn oplader eraan liggen als ik film.

-Obi
 
Hallo

Dit :

"en ik was begonnen bij de oplader van mijn Macbook. En zodra die eraf was was het geruis voorbij. En toen was het lekker rustig en de kwaliteit geweldig!"

Conclusie --> oorzaak "defekt" netadaptor.

Controleer of deze netadator wel aangesloten is op een stopkontakt met werkende aarding. (indien deze adaptor een aarding vereist)

Een niet verbonden massa aansluiting (afscherming) microfoon is een andere mogelijkheid.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Dit :

"en ik was begonnen bij de oplader van mijn Macbook. En zodra die eraf was was het geruis voorbij. En toen was het lekker rustig en de kwaliteit geweldig!"

Conclusie --> oorzaak "defekt" netadaptor.

Controleer of deze netadator wel aangesloten is op een stopkontakt met werkende aarding. (indien deze adaptor een aarding vereist)

Peter

Ik ga nu eens een andere netadaptor proberen, maar wat 'aarding' is weet ik niet, ik weet wel dat zowel op het stopcontact in de muur als in het verlengsnoer het toch doorgaat. (Ik ben 13 jaar oud, ik weet mijn god niet hoe dat stroomnet werkt.)
 
Het gezoem is héél veel minder met een andere adapter in het verlengsnoer.

En hetzelfde resultaat in de muur, dat is geen verschil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan