Zoemend geluid uit PC kast + statistieken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack020

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Berichten
54
hallo,

ik heb sinds kort last van een zoemend geluid die uit mijn PC kast komt en ook alleen als ik spelletjes speel.
naar aanleiding hiervan heb ik een paar test programmas gedownload voor temp en fanspeed.

nu weet ik niet wat onder normaal word verstaan als het aankomt tot temperaturen en fanspeed dus wil ik vragen of jullie me hierbij willen helpen en advies willen geven.

http://i125.photobucket.com/albums/p75/jack021/001-4.png

bij voorbaat dank
 
Hoi,
heb je nooit dat probleem gehad bij het spelen van spelletjes?
Je videokaart wordt natuurlijk warmer dan normaal bij het spelen van spelletjes,dus gaat je fan op de videokaart harder werken,dat zou een oorzaak kunnen zijn.
Alls je die fan op je videokaart niet hebt,je processor moet ook harder werken,als de zaak wat vervuild is (stof) dan moet hij nog harder werken en gaat de fan sneller draaien om de warmte af te voeren.
Kijk eens in je kast hoe het er daar uit ziet.
Volgens Everest is je CPU 112C dan zou hij al doorgebrand moeten zijn. Ik zou maar eens vlug kijken.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad! Haal (voorzichtig) de stofzuiger op de LAAGSTE stand bij de koeler van je processor. (Verantwoorder is het om het met een borsteltje te doen). Dan zijn denk ik je problemen opgelost, mits je CPU geen schade heeft opgelopen.
 
ik heb de kast open gehad

of mijn video kaart veel stof bevat kan ik zo niet zeggen want de ventilator van de video kaart staat namelijk omlaag gericht terwijl de video kaart zelf best laag licht (4de bracket)

op dit moment zegt hij dat de video kaart een goeie temperatuur heeft. (stabiel 48 niet hoger)

de koeling van de CPU heb ik eraf gehaald. er zat nauwelijks stof in of op en nu helemaal niet meer.

maar hij was wel behoorlijk heet, tot op een punt dat je bijna zou zeggen, ok dit raak ik niet aan. de koel vloeistof was ook zacht. bleef aan mijn vingers kleven.

of er genoeg op zat zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen, leek van niet maar ik ben geen exper

wou een foto maken maar de batterijen waren leeg :confused:

temperatuur van de cpu is nu constant 96.

verder lijkt alles het goed te doen.

enig idee of wil je eerst dat ik een foto maak?

added: en nee dit heb ik niet eerder gehad met spellen
 
Laatst bewerkt:
Nou 96c lijkt mij toch wat hoog voor je cpu,koelpasta hoeft niet zoveel (meestal wordt er teveel opgedaan) het moet er niet aan alle kanten tussenuit komen. Zorg iig dat je dat goed doet en dat alles goed op elkaar aansluit. Die CPU-temp moet je toch écht omlaag zien te krijgen.
Leg de kast op een kant zodat je ook de fan van je kaart kan bekijken.
Kijk ook meteen eens aan de onderkant/voorzijde van je kast of haal anders het front er even af of de "luchtinlaat" niet vol stof zit,voor het aanzuigen van verse lucht.
 
Laatst bewerkt:
doet het weer na enige reperaties :p

de voeding was instabiel en de cpu werd inderdaad te warm. maar was niet onploft ofzo..

was een beetje raar waarom hij het niet meer deed.. heb opzich alleen een betere koeling op men cpu gekregen en wat aanpassingen op mijn voeding..

40€ bij een kennis, kan je niks van zeggen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan