zoete espresso over toetsenbord gemorst ...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Gisteren heeft iemand een kopje espresso met 2 lepels suiker over een Sony Vaio laptop gemorst. Ik heb de laptop eerst geopened omgedraaid op het aanrecht gelegt om de espresso te laten uitdruppelen en de accu eruit gehaald.
Dan heb ik hem uit elkaar gehaald, en het lijkt alsof de koffie "maar" tot het toetsenbord is gekomen. Hoe kan ik dat het beste schoonmaken? Werkt kontaktspray bij koffie met suiker?

Kontaktspray? :shocked:Dat zou ik maar niet doen...
Als je het ding toch al uit elkaar hebt liggen... toetsenbord demonteren, en schoonmaken met gedemineraliseerd water. Goed laten opdrogen voordat je het ding weer in elkaar zet.

idd toetsenbord schoonmaken met demi water (of anders onder de kraan.)
Daarna goed laten drogen, fohnen.
De koffie zal er uit moeten dus contactspray zal niet echt helpen.

Ik heb al een aantal keren toetsenborden van desktop pc's hier op kantoor gereinigd onder de kraan met afwasmiddel en een afwasborstel, maar een laptop toetsenbord zal iets gevoeliger zijn dus voorzichtigheid is geboden.

Groeten Marcel

Hallo

"het lijkt alsof de koffie "maar" tot het toetsenbord is gekomen."

Controleer de laptop , eenmaal het motherboard gecorrodeerd , is er niet veel meer aan te doen.

Keyboard en eventueel laptop zo snel mogelijk "voorzichtig" droogblazen d.m.v. luchtdruk compressor. (2 a 3 bar)

Intussen zijn er reeds ettelijke uren voorbij gegaan , maar normaal zou dit nog moeten lukken.

Niet met kontaktspray het keyboard te lijf gaan.

Dit laat een vettige residu achter , en keyboards werken d.m.v. hoogohmige kontakten.

Dit tast ook de intern opgedampte printbaantjes en koolstoflaag aan.

Nieuw keyboard om u een idee te geven v/d prijs:

http://www.benl.ebay.be/itm/Sony-Va...omputing_Laptop_Keyboards&hash=item3a68827f51

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan