• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ZON pv per kwartier

Status
Niet open voor verdere reacties.

wheijkoop

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Goedenavond,

Wie kan/wil mij helpen..... Ik heb data van een pv installatie per uur. Nu wil ik deze data per kwartier hebben. Heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar (zag ook vergelijkbaar topic en heb dat geprobeerd met verticaal zoeken na te bootsen alleen zonder succes)

Ik heb dus de data per uur staan in tab zonpv per uur en wil dus in tab zon pv per kwartier de waarde per kwartier hebben (dus de waarde per uur/4). Probleem waar ik onder andere tegenaan loop is dat vanaf rij 102 de tijdsaanduiding niet meer klopt.

Alvast dank voor de hulp

Bijlagen

In het tabblad "Zon PV per uur" is er een kolom Zon PV (kWh), maar per kwartier is die kolom er niet. Waar zou die data vandaan moeten komen?

Code:
=VLOOKUP(A2;'zon PV per uur'!$A$2:$B$25;2;1)/4

zoek het uur op en deel het door 4

In het tabblad "Zon PV per uur" is er een kolom Zon PV (kWh), maar per kwartier is die kolom er niet. Waar zou die data vandaan moeten komen?

Voor 01-01-2017: 12:00 0,28 zou hij dan vier waarden moeten weergeven 01-01-2017: 11:00 0,07 11:15 0,07 11:30 0,07 11:45 0,07

Het lijkt wel of er een patroon zit in je gegevens:
In B2:

PHP:
=INDEX('zon PV per uur'!$B$2:$B$8761;INT((ROW()-2)/4);1)

Ik zie niet zo snel wat dit oplevert....

Laatst bewerkt:
Het lijkt wel of er een patroon zit in je gegevens:
Zullen wel fictieve gegevens zijn want het gaat om het kwartier opbrengst berekenen uit een uur opbrengst.

Zullen wel fictieve gegevens zijn want het gaat om het kwartier opbrengst berekenen uit een uur opbrengst.

Bij grootzakelijke stroom aansluitingen krijg je de data van je stroomverbruik per kwartier (wordt ook wel "kwartierdata" genoemd).

Maar dat kan per kwartier aardig verschillen, dus wat het omzetten van uur naar kwartier oplevert?? Andersom begrijp ik wel, want dat rekent een stuk prettiger en is over het algemeen beter werkbaar dan per kwartier (ook qua rekenkracht van excel, kwartierdata over een jaar is aardig wat data..).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan