zo'n site maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Berichten
330
Ik wil graag zo'n site maken als op de link hieronder:
http://www.vvhollandscheveld.nl/site.asp?Page=Home

Ik heb een vermoeden dat dit in tabellen is gemaakt, maar hoe maak je dat precies, ik heb dreamweaver 8, maar bij mij wordt het dus helemaal niet mooi....

Wat raden jullie mij aan gewoon tabellen of ik hoorde ook iets over <div> ofzoiets....en frames begin ik niet aan.....

ik heb wel een beetje verstand van site's maken, maar heb toch nog vraagje:

als ik links aanmaak in navigatie en als ik daarop klik moet het in het midden te zien zijn, welk stukje code moet ik daarvoor gebruiken?

wie kan mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
dat is een site in .asp (active server pages) en werkt dmv een content management systeem en een achterliggende database
 
ja hij is in tabellen gemaakt, niet de beste manier maar wel de makkelijkste.
Je kan gewoon de gehele broncode kopieren en in een leeg html bestand stoppen. En dan kan je de boel veranderen. Verander het wel zo dat het niet te zien is dat het dezelfde is. Anders moet je even de webmaster een mailtje sturen.

Maar ik raad je eigenlijk toch aan om het gewoon met html te gaan doen.

En over je laatste toegevoegde stukje:
als ik links aanmaak in navigatie en als ik daarop klik moet het in het midden te zien zijn, welk stukje code moet ik daarvoor gebruiken?
Dat is idd gedaan met asp, je kan het ook wel doen met php. Maar als je nog niet een tabellen site kan maken kan je daar beter niet direct aan beginnen.
 
Laatst bewerkt:
wat raadden jullie mij om het te maken? op wat voor manier? het moet er wel beetje professioneel uitzien zegmaar.....
 
dat is een site in .asp (active server pages) en werkt dmv een content management systeem en een achterliggende database



dmv een content management systeem en een achterliggende database

hoe wat waar ?, zo erg thuis ben ik nog niet in dat soort termen
 
dmv een content management systeem en een achterliggende database

hoe wat waar ?, zo erg thuis ben ik nog niet in dat soort termen
cms = een admin script zodat je je pagina's makkelijk kan bijhouden. Kan je overigens ook wel zelf schrijven.

database = een databank met alle gegevens, zoals de nieuwsberichten, gastenboek berichten, forum, gebruikers, uitslagen. Achter elke grote website zit een database.
 
zo je me dan kunnen uitleggen hoe ik hier mijn pagina's en zo kan bij houden

en waar en wat ik moet plaatsen om ook zo een site tekrijgen

screenie
http://www.xs4all.nl/~jurjenb/database.JPG
even laatste antwoord in dit topic want het gaat eigenlijk ergens anders over, maar dat heeft niks met een ftp programma te maken. Je kent vast wel een weblog? Een cms is een groot soort weblog. Je kan dingen toevoegen, verwijderen, veranderen. EN je hebt er php en mysql ondersteuning voor nodig
 
Laatst bewerkt:
php en mysql

wat is dat



waar ken ik dit allemaal vinden veel benamingen weet ik niet eens
en ook niet waar ze voor dienen

ik heb wel een dreamweaver mx 2004 boek gekocht maar ook niet daar staat alles in wat ik nodig heb voor mijn ideeen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan