• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zondagen uit sheet filtreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Hi!

In de bijlage een voorbeeld van 2006. Nu moet er een versie voor 2007 aankomen. Maaar... de 2006 versie is handmatig gemaakt, zondagen opgezocht en kruisjes gezet. Dit moet toch makelijker, of zelfs automatisch, kunnen lijkt me?

Iemand een idee?

Bijlagen

Hellowa

in B4:

=ALS(WEEKDAG(DATUM($C$1;KOLOM()-1;$A4))=1;"XX";"")

Doortrekken en ready!

Wigi

Nog niet geprobeerd hoor... Maar wat doet het precies? Want ik kan aardig met Excel opschieten, maar dit zegt me zo niets? (ik wil graag dingen begrijpen, voor het geval ik zelf er later weer mee verder ga)

Code:
=ALS(WEEKDAG(DATUM($C$1;KOLOM()-1;$A4))=1;"XX";"")
Code:
ALS WEEKDAG (DATUM) = 1

Lijkt mij de eerste dat hij de eerste dag van de week (Zondag) eruit pakt op die manier.

Laatst bewerkt door een moderator:
DATUM($C$1;KOLOM()-1;$A4)

vormt de datum die onderzocht moet worden in die cel

WEEKDAG(de datum)=1

is het een zondag?

=ALS(is het een zondag?;"XX";"")

Simpel...

Wigi

Bij mij doet 'ie de maandagen... Ik zet hem op B4, en dan markeert 'ie dus geen zondagen.
Het is nu nog 2006 op de teller, maakt dat uit?
EDIT: Verder worden alle cellen automatisch grijs, maar dat terzijden..

Laatst bewerkt:
Kijk in de helpfiles bij WEEKDAG voor het tweede argument in de formule. Dat stelt in wanneer de week begint en eindigt. Maar met mijn formule kon ik wel jouw bestandje reconstrueren, dus vermoed ik wel dat die juist is.

Wigi, XP_PC en BrEeZeR

Heb mijn reactie verwijderd, sloeg nergens op.:o :o

K'heb er wel koud staan, proost op een gezond 2007:thumb:

Na wat puzzelen toch gelukt!

Nog even de feestdagen erbij en klaar. Bedankt luitjes!

Nu nog het goede voorbeeld geven en de post op opgelost zetten... :D

Nop.

Pas als ik weet dat het echt goed is ;). (file is voor iemand anders, niet voor mijzelf)

Hooi, daar was ik weer. De 2008 versie :rolleyes:.
Zelfde probleem, de maandag wordt gemarkeerd, niet de zondagen. En nu zit ik wél in het nieuwe jaar.

Ik gebruik B4 zoals aangeraden, is dit mijn fout?
Het lijkt zelfs per maand te verschillen.. Ik heb maandagen, dinsdagen :confused:. Bij maart lijkt het mis te gaan.

Laatst bewerkt:
Je hoeft in het vervolg alleen het jaartal bovenin te wijzigen

Bijlagen

Ah gosh, dat waardeer ik :).
Thanks!

Waar zat bij mij nou de fout, weet je dat? Ook thuis (Office 2003) krijg ik het niet voor elkaar.
(Hoe heb je dit nu gemaakt?)
(En onderin zie ik grijze vlakken ipv kruisjes, klopt dat? (ik snap dat die vakken voor niet bestaande dagen zijn).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan