zonder klikken binnen frameset linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mister D.

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Berichten
8
Hallo allemaal,

Ik heb een website met frames, een login frame met sessions en een frame waar gegevens weergegeven moeten worden. Bij het laden van de pagina checked het gegevens frame of bepaalde session regegistreerd staan, is dat het geval dan laat hij de gegevens zien, anders niks. Voordat je bent ingelogd zijn die sessions niet geregistreerd dus doet hij niks. Zodra je bent ingelogd wil ik dat het gegevensframe opnieuw gaat kijken of de sessions er zijn. Eerst kon ik dit niet doen zonder dat je na het inloggen op een link klikte.

echo "<a href='gegevens.php' target='gegevens'>klik</a>";

Dit vind ik onhandig, ik wil dat het automatisch gaat.
Toen heb ik dat gedaan door:

echo "<script> top.gegevens.location='gegevens.php'</script>";

in te voegen. Nu werkt het wel goed, maar ik vraag me af "Kan dat niet met PHP?".

Heeft iemand hier andwoord op dan hoor ik het graag!

Bij voorbaat dank:)
 
Euhm, voor zover ik weet niet.

Nou ja, je kunt header('location: blablabal'); gebruiken maar dat kan alleen als je ervoor nog geen html ge-echoed hebt.

PHP:
<meta http-equiv="Refresh" content=2;url="index.php">

Kan je ook gebruiken waarbij de 2 het aantal seconden is voordat hij refresht naar de url.
 
Ja, ik heb al <META HTTP-EQUIV='refresh' content='0; url=gegevens.php'> gedaan maar dan kreeg ik gegevens.php in het inlogscherm. :(
kan je precies uitleggen hoe header(location: blabla) werkt, dan probeer ik wel of ik dat kan gebruiken.
 
In de header kun je alleen eigenschappen aanmaken voor de bewerkte pagina, niet een pagina die in een ander frame verblijft. Dat gaat dus niet. De header location optie is niet specificeerbaar met een target.

Maw, je zult dus communicatie nodig hebben aan de client-side en dus javascript moeten gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan