Zonder netwerkverbinding onbekend netwerkkaartdriver vinden en zo...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Hoi,

ik heb een oudere PC die ik aan het thuisnetwerk wil hangen, zodat ik er op kan internetten. De computer had ooit een wireless kaart maar die is er uit gesloopt, de ethernetkaart (geïntegreerd op het moederboard) is nooit geinstalleerd geweest. Nu moet ik die dus installeren, maar ik weet niet wat voor ding het is. Hoe achterhaal ik welke driver ik nodig heb? Deze wil ik dan per USB stick naar die PC brengen, en dan installeren. Wat ik zo weet:
Het moederboard is een FOXCONN ding, type onbekend (staat er niet op, ik heb de kast inmiddels open)

Wie o wie helpt mij verder?

Dank,

Hugo

Update, ik heb de draadloze netwerkkaart even uit zijn huidige huisje gesloopt, teruggeplaatst en geinstalleerd. Ik heb dus nu tijdelijk wel internet op de oude PC, maar ik krijg de ethernetkaart nog steeds niet aan de gang.

Hugo

Hier staat een mooie handleiding hoe je, o.b.v. de Hardware-ID (ook wel PCIID genoemd), kunt achterhalen wat een bepaalde onbekende component is (merk + type) door de onderdelen van diens Hardware-ID in te voeren op een website.
Een snelle, alternatieve manier om Apparaatbeheer te starten is, overigens: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Een snelle, alternatieve manier om Systeeminformatie te starten is, overigens: [Windows-toets]r toetscombinatie -> msinfo32.exe

Tijs.

Laatst bewerkt:
Fijn dat het je geholpen heeft. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan