• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zonder VB invoegen van celnaam in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

mderking

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2005
Berichten
61
Ik heb een reeks met sheets die genummerd zijn van 01 tot 15 bijvoorbeeld.

Nu wil ik in steeds een stukje data van veld C10 van bijvoorbeeld sheet 12 plaatsen in C3 van sheet 13. C10 van sheet 13 weer in C3 van sheet 14, etc etc.

Data overzetten kan in pricipe gewoon via =SUM('09'!I7+1) waarbij 09 de sheetnaam is waar het uitgehaald moet worden.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit automatisch later verlopen. Dus als ik in sheet 10 zit, dat hij dan 09 invult. Op sheet 13 automatsich cel 12

Ik kan dit alles met de hand doen, maar dit is nogal monikkenwerk, aangezien het niet om 1 cel gaat per sheet.

Wie ooh wie heeft hiervoor een oplossing, waarbij geen VB scripst nodig is?

alvast bedankt,
Mark
 
met =CEL("bestandsnaam";A1) krijg je het pad, de bestandsnaam en het tabblad achter elkaar terug (Document moet wel opgeslagen gewwest zijn)
Hieruit kun je de tabbladnaam destilleren. Als je hiervoor (zoals je in je voorbeeld aangeeft) nummers hebt gebruikt moet het mogelijk zijn om daarmee een lager tabblad te bepalen.
 
Beste Jan,

Naar aanleiding van jouw antwoord ben ik wat gaan testen in combinatie met DEEL, VIND.ALLES en INDIRECT, toen mij plots opviel dat de functie CEL de informatie geeft van het tabblad van de actieve cel. Dus de functie over meerdere werkbladen gebruiken werkt niet. :-(

Geldt dit ook voor anderen?

Zie bijlage waarbij het bij mij fout gaat.

RIchard
 

Bijlagen

  • Mderking.zip
    2 KB · Weergaven: 57
Eerste gedeelte werkt

Ik heb de engelse excel versie, en ik heb het simpeler gehouden voor het destileren van de gegevens.

In A1: Niets, is gewoon leeg
In C1: =CELL("filename";A1)
In D1: =Right($C1;2)
In E1: =Sum(D1-1) || Cel op custom, 2 cijfers gezet om 08 i.p.v. 8 te krijgen)


Nu is dus de waarde van E1, de naam van het sheet. Hoe krijg ik nu de waarde van E1 in de formule?

Dat lukt me namelijk nog net ff niet.

Voor de NL versie wordt het:
In A1: Niets, is gewoon leeg
In C1: =CEL("bestandnaam";A1)
In D1: =rechts($C1;2) (Geen idee of dit een bestaande functie binnen NL is)
In E1: =Som(D1-1) || Cel op custom, 2 cijfers gezet om 08 i.p.v. 8 te krijgen)
 
Beste mderking,

Ook dat heb ik in mijn voorbeeld verwerkt, maar dan wel in de DL-versie

Richard
 
Ik heb het nogmaals geprobeerd. Ik krijg het nu het voorbeeld goed aan de praat.

Echter in mijn eigen document, krijg ik een #ref aanduiding.

m.a.w., hij slikt de indirect functie op de een of andere manier niet.

Ik gebruik: =INDIRECT("'"&I4-1&"'!I7")

I4 is waar de sheetnaam staat
I7 is de cel met een datum, uit het forige sheet.

Wat doe ik found? (of is het omdat het een datum veld is ofzo?)
 
Wat staat er op dit moment specifiek in die 2 cellen?


Een datum als d-m formaat (als ik onder format cells kijk).

Ik heb namelijk een excel lijst als weekrapportje gemaakt. Ik heb straks dus een 52 sheets die stuk voor stuk gegevens van de vorige week overhalen. Met name dus ook de datum tellen ding ik daarmee. Dus de datum op zondag van vorige week + 1 gebruiken als de datum van maandag.

Ik heb 1 complexe sheet gemaakt, die ik dus 52 keer moet copieren en hernoemen. Als ik dan ook nog voor meerdere cellen steeds de verwijzing naar een vorige sheet moet maken, wordt dat wel erg veel werk.

Dus vandaar dat ik deze oplossing zoek.
 
Kan je een voorbeeldbestand posten?

Mij lijkt het dat de celinhoud wel een goede datumstructuur laat zien, maar onderliggend is dat gewoon een getal. En er zal geen sheet bestaan met dat getal. Misschien best eens werken met de functie tekst en daarin de d-m notatie.
 
Zet je datum in I4 om bv in cel J4 met formule =DAG(I4)-1&"-"&MAAND(I4)
Rechtstreeks verwijzen naar een datum me de INDIRECT formule gaat niet voor een bladnaam !
Dan wordt je formule : =INDIRECT("'"&J4&"'!"&"I7")
 
Hij blijft weigeren met de indirect functie.

Heb nu 1 cel gemaakt met als custom opmaak "00" en hierin als waarde 09 geplaatst (ik zit op sheet 10, geplaatst in cel J4)

Vervolgens een lege cel op het andere tapblad gepakt, en hierin ingevuld "test" (andere tabblade is 09, woord geplaatst is cel B7)

Dan gekeken of ik de waarde "test" krijg vanuit=INDIRECT(" ' "&J4&" '! "&"B7"), maar helaas weer een "ref"...
 
Dit werkt:

=INDIRECT("'"&J4&"'!"&"B7")

Dus spaties eruit.

en tevens 09 niet als 9 in een cel zetten. De opmaak veranderen is niet genoeg, het "getal" op zich mag geen 9 zijn.

Wigi
 
Die spaties had ik alleen voor de duidelijkheid gedaan, in de formule stond het i.d.d niet

Maar het bleek i.d.d om het getal 9 i.p.v. 09 te gaan, ookal gaf hij het week als 09 en voer ik het in als 09, hij registreerde hem als 9.

Toen ik het met 10 probeerde, werkte het ineens wel. Probleem dus opgelost voor alles naar de 10, ik hoefde maar vanaf 08 dus die heb ik maar ff met de hand aangepast.


Bedankt voor de hulp iedereen!.
 
Je kan de cel met de 09 op opmaak Tekst zetten, dan komt er wel 08 of 09 te staan als je dat intypt, en niet 8 of 9.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan