Zonder wachtwoord inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Beste mensen,
Hopelijk kan ik mijn vraag een beetje duidelijk maken aan jullie.

Ik heb voor mijn schoonmoeder van 90 een laptop gekocht. Ze kan goed met YouTube en andere zaken overweg.
Tijdens de installatie worden allerlei vragen gesteld over land en toetsenbord, maar ook heel dwingend over Microsoft account.
Dit kon ik niet omzeilen, want dan kwam ik niet verder.
Nadat de hele boel opstartte met Windows 10 komt haar login in beeld en of ik maar even een pincode wil intypen.
Dat wil ik niet voor haar. Wordt veel te complex anders
Nu heb ik gezocht op "opstarten zonder wachtwoord of pincode" en kwam uit bij "netplwiz" intypen bij Uitvoeren.
Gedaan maar ipv vinkje uitzetten bij "Gebruikers moeten een naam...." heb ik 'm aangezet. Daarna kwam er een schermpje met een sleutel en een gebruikersnaam.
Daar niks ingevuld en Ok geklikt.

Nu is het nog erger geworden:confused:
Na het opstarten moet ik onder de loginnaam op OK klikken. Vervolgens zie je linksonder 2 accounts staan.
De onderste (die van die sleutel) doet niks. De bovenste is nog steeds haar oude account met pincode waar ik juist van af wil.

Is het mogelijk om al die accounts, wachtwoorden, pincodes te verwijderen? Gewoon dat ze de laptop aanzet en het bureaublad ziet?

Graag hoor ik van jullie,

Jos

W10 opnieuw installeren en voor een lokaal account kiezen zonder wachtwoord, kun je later wel die netplwiz gebruiken, lijkt mij de snelste manier.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Met een Microsoft account op het notebook kun je niet zonder wachtwoord of pin werken, kan alleen met een lokaal account.

Aan de andere kant is het opgeven van een pin niet echt omslachtig, als W11 gebruikt gaat worden kan het niet anders zonder veel gedoe.

Maar dat is wel een hele drastische 'oplossing'. Ik ken/heb het probleem ook; als ik de pc opstart zie ik twee accountnamen waarvan er één dus niet werkt. Als ik de pc even laat in slaapmodus laat gaan en weer activeer, staat het juiste account klaar met de pincode, en is de 'ghost' account verdwenen. Ik heb nog nergens gezien hoe ik die account kan verwijderen. Zou toch simpel moeten zijn? Waarom verschijnt die alleen bij het aanzetten van de pc, en verdwijnt hij als je even een paar minuten wacht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan