Zonder Withevents toch alle Events afvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

E v R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 okt 2008
Berichten
1.563
Dag Allen,

2 weken geleden is Chip Pearson op 51 jarige leeftijd helaas overleden aan de gevolgen van een auto-ongeluk
Ik denk dat veel van jullie wel eens zijn site (nu niet meer in de lucht er is nog wel ergens een Backup) hebben bezocht
Ik heb dat zeker en hij was wat mij betreft DE pioneer op Excel-gebied, mijn eerste ervaring met Klassenmodules en Attributes
kwam van zijn site.

Voorbeelden over "Classes" gaan vaak over het afvangen van Events van Controls in een Userform middels WithEvents
Een viertal Events : Enter, Exit, AfterUpdate en BeforeUpdate konden niet worden afgevangen in een klasse.

Middels een Api-call waarbij je deze Events 'connect' kan dit wel. (Bron staat in de Klasse van dit bestand)
Andere Events zijn ook te 'vangen'. Dat heb ik hier in dit bestandje reeds voor een negental gedaan.
In een klasse en met Attributes ;)

Het werkt wel iets anders; ieder event kan bij ieder 'control' worden gekoppeld. (mits dat event bij de betreffende control hoort)
Code kun je niet één op één kopieren, er staan Attributes in, je moet de Klasse Exporteren en in NotePad openen om deze
verplichte Attributes in te zien.

Wellicht kunnen een aantal van jullie, hier je voordeel mee doen, aanvullingen aandragen (ik ben oa op zoek naar (juiste GUID) LostFocus en GotFocus
voor controls op een sheet) of er gewoon op schieten.

In ieder geval, veel plezier ermee!
 

Bijlagen

  • AllControlEventsCatched.xlsb
    33,3 KB · Weergaven: 64
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan