Zone Alarm ¿

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobba

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Berichten
167
Hoi

Ik heb bepaalde programma's toestemming gegeven in zone alarm. Helaas onthoudt zone alarm de instellingen niet. Natuurlijk heb ik aangevinkt dat zone alarm de instellingen moet onthouden maar toch werkt dat niet.
Dat betekend dus dat ik elke keer als ik opnieuw opstart alles weer in moet stellen. Vervelend! Opnieuw zone alarm installeren helpt ook niet.
Nog iets raars...Ik heb Norton anti virus zo ingesteld dat die elke vrijdag m'n pc moet scannen op virussen. Ook dat werkt niet. Intussen dus maar handmatig de boel aan de gang gezet.
Iemand misschien enig idee?
Alvast bedankt

:confused:
 
Rechtsklik op ZA-icoontje in systemtray (naast de klok)
Klik op 'Shutdown Zonealarm (Pro)' en bevestig dat je wilt afsluiten.
Ga dan in de verkenner naar de map C:\Windows\Internet Logs (misschien staat deze map in WindowsXP ergens anders) en delete de twee bestanden 'Iamdb.rdb' en 'jouwcomputernaam.ldb' (waarbij voor iedereen een andere computernaam geldt)
Sluit de verkenner af, leeg je prullenmand en start de computer opnieuw op.
Nu wordt een nieuwe database aangemaakt en vanzelfsprekend moet je nog één keer alle programma's in ZA toegang verlenen (of weigeren).

heb dit uit een ander bericht op dit forum: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=64001
greetz,
 
YESSS!!!

Hoi,

Peter hardstikke bedankt, het werkt weer!

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan