Zone alarm en AVG starten niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Hallo,

De programma's zonealarm en AVG virus scan starten niet automatisch op bij het starten van windows. Heel raar want de instellingen staan wel goed. Ik weet niet hoe dit kan maar wel dat dit zo de afgelopen dagen zo is geweest. Misschien het programma Hide IP platinum ermee te maken. Raar is het wel.... heeft iemand ook deze problemen gehad of herkent iemand deze?

Ik heb trouwens ook een plaatje bijgevoegd van mijn opstart programma's daar staat een heel raar iets tussen met allemaal vierkantjes. Ik krijg dit ding niet uit..... wie weet wat het is en wat het doet....

Bijlagen

• opstarten.jpg
    opstarten.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Ik zou als je dat nog niet gedaan hebt even www.hitmanpro.nl er overheen gooien want ik denk dat dat "hokjes" gedoe niet echt veel goeds in zich heeft.

Die van mij doen dat ook . Maar voor dat het blokje van avg grijs wordt zegt hij . voor de nieuwe updates te installeren moet je opnieuw opstarten en dan werkt alles weer . Dus , niets aan de hand

Hoi !

Ik zou HitmanPro nooit gebruiken, daar is op dit forum al genoeg over geschreven !

Deze week weer twee klanten waarvan de PC niet goed startte na gebruik van HitmanPro.

Scan gewoon met Ewido, AdAware en Spybot !!

Greetz,

Harry.

Mee eens.
Aljeblieft GEEN hitman Pro.
Alleen maar doffe ellende.

Vertel mij eerst eens hoe jij denkt dat avgcc automatisch zou moeten opstarten als je de ingang daarvoor UITGEVINKT hebt staan in msconfig, zoals in je bijlage te zien was????

Ik mis ook de entry voor de zlclient (.exe, zonealarm) in je msconfig, maar die kan evt. ergens anders staan. Staat die uit, dan krijg je niet het control panel van Zonelabs in je systray (dat ding links van de klok, rechtsonder in je beeld). Vink die dus weer aan als je 'm tegenkomt.

Zonealarm doet wel gewoon zijn werk, vanwege de geïnstalleerde dienst True vector internet monitor, die je zou moeten zien in het Services tabje van msconfig, TENZIJ die daar ook staat uitgevinkt?

Ik zie verder geen verband met Hide IP Platinum. Dat is gewoon een proxy-programma, dat verder, mijns inziens, geen invloed zou moeten hebben op de werking van beide programma's.

Tijs

Laatst bewerkt:
AvG

Klopt AVG stand niet aangevinkt. Maar goed hij doet het nog steeds niet en in msconfig zie ik hem ook niet staan. Maar wel in de services..... daar staat dat íe wel werkt. Ik ga er dus van uit dat 'ie gewoon aanstaat..... hoop ik.

dat met die blokjes begrijp ik nog steeds niet. weet iemand hoe ik dat uit mijn register kan halen?? (ad aware enz helpen niet)

Jan :thumb:

Bijlagen

• services (Medium).JPG
    services (Medium).JPG
    87,5 KB · Weergaven: 33
  • opstarten (Medium).jpg
    opstarten (Medium).jpg
    88,6 KB · Weergaven: 23
Ik heb sinds een paar dagen ook problemen,vooral met inloggen.Ik heb Hide IP Platinum,een trial-versie,gedownload en geïnstalleerd,en heb sindsdien problemen met zowel email als internet.Meestal kan ik nog wel email ontvangen,maar niets versturen,en als ik Firefox opstart kan hij meestal de startpagina niet vinden.

Ik heb Hide IP meteen weer gedeïnstalleerd,maar de problemen blijven bestaan.Ik neem aan de de vraagsteller niet zelf zijn firewall en virusscanner heeft uitgeschakeld in het startmenu,en gezien de problemen die ik heb krijg ik de indruk dat er iets met Hide IP grondig mis is.Het lijkt zich als een virus te gedragen.

Mocht iemand anders dezelfde ervaringen hebben,of een oplossing weten,dan houd ik mij aanbevolen.

Met groet.

Graver 303.

Die vierkantjes duiden op onbekende lettertekens.Bij P2P-downloads zie je die vaak;in dat geval gaat het meestal om Chinese,Koreaanse of Japanse lettertekens.Windows maakt daar blokjes van,omdat het de tekens niet kan weergeven.

Wat mij trouwens opgevallen is,is dat ik,zelfs als ik geen verbinding mailserver of internet kan maken,mijn P2P-prog wel verbinding kan maken.Firefox geeft ook aan dat hij de server van www.startpagina.nl niet kan vinden,terwijl hij voorheen aangaf dat hij www.startpagina.nl niet kan vinden,dus zonder "server" erbij te vermelden.

Wederom:ik heb het idee dat er met Hide IP iets grondig mis is.Mogelijk is de download,die trialversie dus,besmet met een virus,of het programma zelf deugt niet.Met een eerdere versie had ik geen problemen,maar een paar dagen terug kon die ineens vrijwel geen proxy meer vinden,dus besloot ik om de nieuwste versie te proberen,met bovenstaand resultaat.

Heeft iemand enig idee wat hier loos is?

Stel bij msconfig in dat alle dingen met AVG mogen opstarten dus met een vinkje ervoor.
En ga naar Uitvoeren --> en typ services.msc en kijk bij de regels van AVG en zorg dat bij alles van AVG bij Opstarttype Automatisch.

En: Verwijder Hide IP helemaal via Configuratiescherm --> Software.
En schoon je systeem op met CCleaner.

Laatst bewerkt:
Ik heb Hide IP al op die manier verwijderd,CCleaner gedraaid,en NBG Regclean om het register schoon te maken,maar die problemen blijven.Ook heb ik met Avast Home Edition mijn systeem-partitie gescand,zonder resultaat.Ook Spybot kan niets vinden.

Het blijft dus een vreemd,en vooralsnog hardnekkig probleem,dus alle suggesties zijn welkom.Intussen heb ik ook een mail naar de maker van Hide IP gestuurd;ben benieuwd wat die hierover te zeggen hebben.

bedankt voor het meedenken.

Graver 303.

Kijk eens na in Internet Explorer, Firefox en andere programma's die het nu niet doen of er er misschien nog ergens Proxy instellingen staan ingesteld?

In IE (6): Extra -> Internet-opties -> tabblad Verbindingen -> knop Lan-instellingen
In Firefox (1.5): Extra -> Opties -> tabblad Algemeen -> knop Verbindingsinstellingen
In Outlook Express 6.0: Extra -> Opties -> tabblad Verbinding -> Kijk na of daar staat ingesteld: Outlook Express gebruikt dezelfde Internet-verbindingsinstellingen als Internet Explorer

We horen het wel.

Tijs.

Klopt,deels.Het gebeurt ook wel dat ik,als ik in de google zoekmachine,rechtsboven in Firefox,een zoekopdracht geef,wel verbinding krijg met Google,maar als hij de startpagina niet kan vinden lukt dit meestal ook niet.

Ik was zojuist met Trend Micro een online scan aan het doen toen Avast aangaf een trojaan gevonden te hebben,die ik in de kluis heb laten plaatsen.Toen ik zojuist dit antwoord voor de eerste keer probeerde te schrijven ging de cursor steeds een plaats terug,zodat mijn antwoord een letterbrij werd,en plotseling was alles verdwenen;mijn antwoord,en Trend Micro.

Het kan zijn dat die "trojaan" een onderdeel van Housecall is,en dat daarom alles verkeerd ging,dus zometeen start ik die nog eens op.Hij had al een paar bedreigingen gevonden,en een aantal gaten in Windows.Het gaat steeds meer op een hack lijken,en de enige oorzaak die ik kan vinden is Hide IP;voordat ik die nieuwste versie installeerde had ik geen problemen.

Zoals gezegd bleven de problemen na het de-installeren en grondig schoonmaken bestaan.Ik ben benieuwd of een grondige scan van Trend Micro hier een oplossing kan brengen.Tot het zover is hoop ik via dit forum op bruikbare suggesties.

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Graver 303

Heb voor de 2de keer Trend Micro housecall gestart,dit keer weer die waarschuwing van Avast betreffende een trojaan,en weer werd Firefox zonder mijn ingrijpen afgesloten.Dit heeft niets met een slechte verbinding te maken,want dan blijft Firefox,met een waarschuwing dat de verbinding verbroken is,gewoon draaien.

Heb nu toch echt het idee dat mijn computer gehackt is,en ga hem eerst eens in de veilige modus met Avast scannen.Jammer genoeg kan die zijn Gui niet laden;een bekend euvel dat zich met het commando dat Avast zelf voorstelt op hun website,niet laat verhelpen.

Daarom kan ik nu alleen een quickscan van de partities doen,terwijl ik liever een deepscan zou doen.

Zijn er meer mensen die na het installeren van Hide IP Platinum problemen hebben gekregen?Het is me niet duidelijk of bij degene die deze topic gestart heeft de installatie van Hide IP zijn virusscanner en firewall heeft uitgeschakeld,of dat hij dat zelf heeft gedaan.

Iemand nog ideeën?

Groeten.

Graver 303

Ik denk niet dat je pc gehackt is, en ik denk dat avast een foutje maakt met de trojan-melding bij Trendmicro. Ik zou inderdaad in de Veilige Modus opstarten en dan scannen met avast ( wat mogelijk is ) en scannen met AVG Anti-Spyware die veel trojans vindt.Ook in de veilige modus.
AVG Anti-Spyware vind je hier.

Ik heb zojuist mijn systeempartitie gescand,in de veilige modus,met Avast.Door hem niet normaal op te starten,maar de engine zelf in de installatiemap op te starten kon ik hem wel op grondig scannen zetten.Er werden geen virussen gevonden.

Ik heb nu een vermoeden dat Hide IP bij de installatie een en ander veranderd heeft in Firefox.De nieuwste Hide IP nestelt zich in Firefox,en zou ook binnen Firefox aan en uit moeten kunnen geschakeld,hoewel dit bij mij niet het geval was.

En ik vermoed nu dus ook dat Hide IP bij de uninstall Firefox niet in de originele staat terugbrengt.Ik heb namelijk toen ik de eerste keer problemen had Hide IP gedeïnstalleerd,en vervolgens,omdat ik nog problemen had,Firefox ge-update.

Toen waren de problemen,voor zover ik kon zien,over.Omdat ik dacht dat die mogelijk veroorzaakt waren doordat de nieuwe Hide IP niet goed samenwerkte met de oudere Firefox heb ik vervolgens Hide IP opnieuw geïnstalleerd,met genoemde gevolgen.Na de de-installatie van Hide IP bleven de problemen bestaan,dus ik ga het nu maar proberen op te lossen door een verse installatie van Firefox.Een her-install heb ik gisteren al geprobeerd,maar met behoud van de instellingen.Dit werkte niet.

Nu ga ik een backup maken van het adresboek en de identities,en daarna een uninstall en een verse install.Vervolgens kijken of het probleem verdwenen is,en nooit meer Hide IP installeren!!!

Ik laat nog wel weten of het gelukt is.Tot zover bedankt voor de hulp.

Graver 303

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan