zone alarm internet traag of doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

loki-ikol

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
ik heb ee firewall van zone alarm maar nu ik hem geinstaleerd heb loop mijn internet traagof hij doet het helemaal niet. bij de instellingen internet zone securety
heb ik hem dan op high en de trusted zone securety op mid.
kan iemand mij helpen

Wat draai je, xp, 2000, 98...

Als je xp met sp2 heb, check dan of die firewall van microsoft uitstaat.

En zoals slaats zei, heb je op spyware gecheckt.

En zijn deze problemen pas gekomen toen je de firewall installeerde of was er al iets raars daarvoor?

Als je xp met sp2 heb, check dan of die firewall van microsoft uitstaat.

Hey Fat_Tony.

De interne firewall van SP2 wordt bij installatie van ZoneAlarm automatische uitgeschakeld door Zonealarm :)

ik heb xp sp1. ik heb mijn comp op virusse gechekt. en het was na dat ik de frewall had geinstaleerd

Geplaatst door loki-ikol
ik heb xp sp1. ik heb mijn comp op virusse gechekt. en het was na dat ik de frewall had geinstaleerd

Pc ook al eens gescant op Spyware? Spyware kan je systeem behoorlijk vertragen!

Geplaatst door loki-ikol

Je zou Sygate 'ns kunnen proberen. Zonealarm kan vertragend werken op sommige systemen. Daar is niet altijd een duidelijke reden voor aan te geven. Het hangt helemaal van je configuratie af. Bij de een draait Zone-alarm als een trein, en is het met Sygate niet vooruit te branden. Net als met virusscanners; je kunt een oeverloze discussie voeren wat nu de beste is; feit blijft dat bv McAfee sommige systemen vreselijk vertraagt, terwijl Norton er heel goed op draait.

Ik zou dus eerst Zone-alarm verwijdern en dan kijken of het met Sygate wel goed draait. Is het probleem dan nog zo, dan zou ik, zoals al eerder aangegeven, op spyware gaan scannen met:

Adaware:
http://www.majorgeeks.com/download506.html

en

Spybot:
http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022-10122137.html?part=dl-spybot&subj=dl&tag=but

Wel eerst even updaten alvorens te scannen.

Is het probleem dan nog niet weg, klik dan op de link in mijn handtekening voor het plaatsen van een Hijackthislog.

Verder is het zeer raadzaam om SP2 te installeren: De noodzaak van SP2

Laatst bewerkt:
@ ikself.

Als nauw blijkt dat na deinstallatie van ZoneAlarm, en na installatie van Sygate het systeem nog zo langzaam is als dikke st...nt, en het het ligt dan aan spyware wat dan ikself?

Eerst uitsluiten of er geen virussen en/of Spyware zich genesteld heefd lijkt mij toch de eerst logisch zet naar een oplossing toch?

:thumb: Yep! Kan ik alleen maar met je eens zijn; eerst scannen dus!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan