zone alarm pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

APOCALYPSE

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
783
hoi ff een vraag ik heb zone alarm pro nu is mijn vraag kan iemand ff een sreenshot geven hoe ik die moet instellen ?

er staat bv

41 intrussions have been blocked since install
20 of those have been high rated
hoe kan ik die 20 blocken of doet ie dat zelf?
en waar kan ik dat zien ?
 
Afhankelijk van welke versie je hebt.
Instellen doe je naar eigen wensen uiteraard.
Voor wat betreft die "intrusions" heb je gekeken in het logfile. Je geeft zelf al aan in het Engels dat ze geblockt zijn...daar is de firewall ook voor dus verder hoef je niets te ondernemen.
 
Ik gebruik ZA zelf niet, maar hier staat een screenie van XP_PC waar je het kan afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Dat blokken gebeurd dus vanzelf. Hij zegt immers "have been blocked". Die 20 waren potentielle aanvallen, de anderen waarschijnlijk onschuldige onderzoeken of jouw PC wel op het I-net bestaat.
Kijk eens bij het tabblad firewall, staat internet op High? Dan zit je wel veilig. Dan kan je nog op custom klikken en naar beneden scrollen voor extra opties (waarover poorten toevoegen).

Teminste, in ZAP 4.0.

Niet zo snel achter elkaar plaatsen ;):p.
 
ja firewall staat op high en bij custom heb ik ff gekeken staat niks aangevinkt moet ik daar wat aanvinken?

en ja sorry van ff vlug achter elkaar posten wist niet dat dat niet mocht?
 
APOCALYPSE,

Heb je in ZA3 de mogelijkheid om voor Svchost.exe regels aan te maken? Zoja, voeg dan deze toe aan de bestaande:

Protocol: TCP
Lokale poort: 135, 139, 445, 4444
Permission: DENY

Protocol: UDP
Lokale poort: 69, 135, 139, 445
Permission: DENY

Dezelfde regels zou je ook aan de systeem regels kunnen toevoegen, maar ik ken ZA niet goed.
 
Laatst bewerkt:
attachment.php


Als je voor de laatste 4 klikt (rechtes op het plaatje, onderaan) kan je poorten toevoegen.
 
ik heb de laaste 4 aangevinkt ?

zowel bij internet zone als trusted zone is dat goed?
 
Geplaatst door APOCALYPSE
ik heb de laaste 4 aangevinkt ?

zowel bij internet zone als trusted zone is dat goed?

Ja prima, jammer dat het niets uitmaakt ;).
Als je die laatste aanvinkt moet je nog even die poorten invullen, dan is het toppie :thumb:.

Trusted zone kun je negeren.
 
Geplaatst door @temptation
APOCALYPSE,

Heb je in ZA3 de mogelijkheid om voor Svchost.exe regels aan te maken? Zoja, voeg dan deze toe aan de bestaande:

Protocol: TCP
Lokale poort: 135, 139, 445, 4444
Permission: DENY

Protocol: UDP
Lokale poort: 69, 135, 139, 445
Permission: DENY

Dezelfde regels zou je ook aan de systeem regels kunnen toevoegen, maar ik ken ZA niet goed.

Zoals @temptation zei :).
 
ok bedankt trouwens was dat nou een geintje van dat je niet zo snel achter elkaar mag posten of is dat echt zo?
ik bedoel heb ik wel is meer gedaan nooit iemand wat van gezegd?
 
Nee, kan irritant zijn om een topic zo snel te "kicken". Van mij mag je hoor :D, maar is niet iedereen altijd even blij mee.
 
ok bedankt ik heb die porten nu ook gedaan ook de trusten zone maar erbij gedaan bedankt voor de hulp
 
APOCALYPSE,

Zorg er ook voor dat je geen enkel programma server rechten geeft.
Er zijn maar een paar programma's die server rechten nodig hebben. Dat zijn o.a. Norton onderdelen, MSN, ICQ en Netmeeting. De rest heeft geen server rechten nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan