Zone Alarm probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
5.555
Hallo,

Sinds ik een ADSL-aansluiting heb zijn er problemen met Zone Alarm (gratis versie).
Na installatie van ZA heb ik de ene keer wel en de andere keer geen verbinding na opstarten.
Het modem werkt normaal (beide lampjes branden), maar in de taakbalk van IE staat alleen maar "Bezig met zoeken naar locatie..."
Mijn provider zegt dat ik beter geen firewall kan installeren en raadt me aan in plaats daarvan Ad-aware te gebruiken, maar dat vind ik wel een heel vreemd advies.

Guus.
 
Provider begrijpt er overduidelijk helemaal niets van.

Ad Aware is heel nuttig en zeker goed te gebruiken, maar niet als vervanging van een firewall.

Verwijder ZA compleet en installeer daarna weer.
De oude instellingen niet bewaren, tijdens de installatie.

Nu kun je alle zaken die wel en geen toegang tot internet moeten hebben opnieuw instellen.
Wanneer je dit nauwkeurig doet dan moeten je problemen opgelost zijn.
 
Ja das wel een beetje jammer, ze behoren beter te weten iig.
Op welke beveiligingsniveau's heb je de 2 zones in zonealarm staan? Bij sommige werkt het alleen als ie op medium of lager staat.
 
Sigma,

Ik heb hem al 4 keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dan gaat het weer even goed, maar na pakweg 3 of 4 keer opstarten heb ik weer geen verbinding.

Ik denk dat ik de tip van Temptation eens ga proberen. Ik heb die instellingen altijd op hun default laten staan.

Guus.
 
Bedankt, Temptation.

Heb één regelaar een niveau lager gezet.
Geen verbindingsproblemen meer.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan