zone alarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Wie kan me zeggen of dit veilig is. Ik heb n.l. zone alarm aangepast en nou vraagt hij regelmatig: Generic host process for win32 services wants to accept connections from the internet. Wat moet ik hier aangeven: deny of allow?? En moet ik dan bij alle 4 een v invullen? Dus acces en server??
Wat is eigenlijk scvhost??? alvast bedankt voor de reaktie.
groetjes Gitana:)

Is onderdeel van XP en veilig. Allow dus en aanvinken dat za het moet onthouden!

Raymond, bedankt, nou ben ik weer gerust.
thank_you.gif

groetjes Gitana

Kun je me nog ff uitleggen of vertellen waar ik dat kan opzoeken, wanneer ik nou WAT moet aanklikken en dan bedoel ik: er staat b.v. acces trusted en internet: en: server trusted en internet.

Als je nou echt twijfelt wat iets is kan je gewoon via Google kijken wat het inhoud. Doen wij op helpmij ook vaak.
Je kan alles op groen zetten.

Even een bijlage erbij gedaan voor je!

Geplaatst door gitana
.....En moet ik dan bij alle 4 een v invullen? Dus acces en server??
Bij de meeste programma's is het niet nodig om ze serverrechten te geven, sterker nog: het is zelfs af te raden. Als alle programma's serverrechten hebben loop je kans dat er poorten 'closed' staan in plaats van 'stealth'. 'Closed' is dan wel dicht, maar ook zichtbaar en dat kun je beter niet hebben.

Je kunt hier een poortcheck doen. Op 'Proceed' klikken en dan kiezen voor 'Common Ports'. :)

Geplaatst door ikself
Bij de meeste programma's is het niet nodig om ze serverrechten te geven, sterker nog: het is zelfs af te raden. Als alle programma's serverrechten hebben loop je kans dat er poorten 'closed' staan in plaats van 'stealth'. 'Closed' is dan wel dicht, maar ook zichtbaar en dat kun je beter niet hebben.

Je kunt hier een poortcheck doen. Op 'Proceed' klikken en dan kiezen voor 'Common Ports'. :)

Je hebt gelijk. ik heb de test gedaan en bijna allemaal staan ze dicht, maar niet stealth. Daar schrok ik van , want ik heb enkele maanden geleden ook deze test gedaan en toen waren ALLE poorten stealth. Wat kan ik doen om dit weer zo te krijgen???

Ik heb ff verder gezocht en wat gevonden over zone alarm en de poorten. Heb instellingen veranderd van internet zone en de trusted zone, heb ik veranderd van medium in high.
Nogmaals de poortscan gedaan en nou is alles stealth. Gelukkig, maar ik hoop niet problemen te krijgen met het ontvangen . Ik meen wel dat de browser nou langzamer is, kan dat????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan