zonealarm: diverse alerts

Status
Niet open voor verdere reacties.

VeGeTtO

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
hai...

k heb net een paar minuten geleden zonealarm gedownd en k heb nu al 57 :8-0: meldingen gekregen dat er geprobeerd is om mijn pc te hacken.....dat lijkt mij een beetje heel veel.....nu mijn vraag:: Is dat niet een beetje te veeeeel....of is dat normaaal??

Wat voor melding krijg je dan? Kan je mischien even een screendump plaatsen?

hey..

k had al aangevinkt om dat dialog niet meer te laten zien....als je me ff kan vertellen hoe ik dat weer terug haal dan kan ik wel ff een screenshot maken...

Weet niet goed wat je bedoeld maar ik denk dat je in je profiel moet zijn....

ik heb het al gevonden hier is de screenshot::::::::

Bijlagen

• protected.jpg
    protected.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 29
Vraag verplaatst van diversen naar internet beveiliging

Ik kan je vertellen dat niet ieder alert een hacker betreft hoor. Het is vaker nietzo dan wel. Zone Alarm slaat nogal snel alarm is mijn ervaring en heb hem dan ook maar vervangen.Wat het precies wel is kan een ander je mischien wel vertellen. Even een tip...Zone Alarm is niet zo goed als dat er vaak geroepen wordt. Gebruik Sygate eens of Norton Personal Firewall. De laatste gebruik ik en die is veel duidelijker.

hai..

Bedankt voor de info Ik heb zonealarm er maar af gehaald.. vond het toch niet een goed progje...maaruhh...zijn die norton en sygate freeware??

groeten...

ZoneAlarm werkt goed hoor, al zullen de meningen hierover verschillen.
De alerts die je krijgt zijn niet eens zo erg en ik kan je aanraden om eerst alles goed door te nemen, ik zag nl. in je bijlage dat je verschillende programma's server rechten had gegeven, bijv msn messenger en nog wat andere progjes.

Hier is een ander progje die je alerts analyseert en dan zul je zien dat de meeste alerts harmless zijn

http://zonelog.co.uk/

grtz

Geplaatst door VeGeTtO
hai..

Bedankt voor de info Ik heb zonealarm er maar af gehaald.. vond het toch niet een goed progje...maaruhh...zijn die norton en sygate freeware??

groeten...

Norton niet en Sygate wel!!

Ik weet niet welke versie jij hebt, maar de 2.6 gratis versie is wel goed, te vinden op http://www.oldversion.com/program.php?n=zalarm
Gewoonlijk moet Allow server afgekruist worden en de rest al lerende toestemming geven of niet of op vragen zetten. Kan best zijn dat er veel door firewalls wordt gesignaleerd, het barst op dit moment van allerlei nieuwe virussen. Dat Alert-boxje kan je uit (aan te bevelen) of aan zetten onder Alerts*) qua vinkje plaatsen bij Show the alert popup window. Onder Programs*) heb ik alleen m'n AV, OE en IE, Spyblaster en The Cleaner toestemming gegeven en voor de rest afgekruist, ligt er maar aan welke progjes/applicaties updates behoeven.

*) kan er in jouw versie iets anders uit zien.

Desalniettemin zijn Sygate en Norton Personal Firewall ook prima.
Kijk hier eens rond: http://www.wilders.org/firewalls.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan