ZoneAlarm en een mannetje....!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.948
Oh god, ik heb toch zo'n malle vraag!':eek:'...dochter belde net op, zegt dat boven het ZoneAlarm-icoontje (freeware-versie) af en toe een mannetje verschijnt, geel met een rood petje en 2 oogjes+mondje, ja ja, beide in een deuk gelegen maar ik vermoed nu toch spyware, verder kan ze niet normaal meer internetten (heeft tel.lijntje), kan wel op marktplaats.nl e.d. maar links doen het niet, en bij het opstarten verschijnen er geen iconen op het bureaublad, aldoor een reset, scandisk en dan pas doet de pc het weer. Msconfig gaf niets bijzonders te zien. Onlangs NAV '03 geinstalleerd (met scannen niks gevonden) en sindsdien zijn eigenlijk de problemen begonnen zegt ze, kan toeval zijn. De pc is een Packard Bell, os ME. Ik ga wel dit weekend Spybot S&D installeren maar heeft iemand hier ooit van gehoord qua dat mannetje?:eek:
 
Normaal als je een pop-up bericht krijgt van ZA en je hebt deze popup berichten afgezet, verschijnt er zo'n manneke bovenop de ZA-icoontje, dus niks om u zorgen over te maken!!!!
 
Van dat mannetje is normaal heb ik ook, wat het precies doet weet ik niet, volgens mij wordt er dan aan de "deur" geklopt. Ik denk inderdaad dat je even Spybot S&D kan laten draaien.
 
Bij mij verschijnt wel 'ns een roze olifantje, maar ik vraag me af of dat aan m'n PC ligt!?
elefant.gif
 
Ik heb exact dezelfde ZA-versie en ken dat verschijnsel niet, bovendien heb ze dat kereltje ook als ze offline (is ze merendeels eigenlijk) is. :confused: Kan iemand ff een screenshotje maken van dat figuurtje?Grote dank!
 
Of zou ze dit bedoelen?:)

attachment.php


Kan eigenlijk niet als ze dat ook heeft qua offline!
En ze heeft duidelijk gemaakt dat het er boven zit.
 

Bijlagen

  • mannetje.jpg
    mannetje.jpg
    1,1 KB · Weergaven: 122
Laatst bewerkt:
Ik denk dat als ze dat manneke ook krijgt als ze off-line is, dat er iets wil contact maken met het internet, dus best eens scannen met Spybot, zoals je al van plan waart!
 
Ja, ik zal zeker Spybot S&D installeren, mijn dank voor de reacties, ik laat de afloop nog wel weten alhier.

Oja, als iets contact wil maken zou ze toch op z'n minst een inbelschermpje moeten krijgen?, nou ja, ff dit weekend afwachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan