Zonealarm normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makkie

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Berichten
91
Hallo,

Ik heb sinds +/- 2 maanden Zonealarm erop zitten alleen ik vraag me af of het normaal is dat er zoveel wordt tegengehouden.
Ik zit hier nu bijna een uur op de helpmij te zoeken naar dit antwoord en zonealarm heeft er al meer als 20 tegengehouden. Ik heb overigens ook ad-aware gedraaid niets te vinden, geen virussen ook gechekt Het enige wat ik niet begrijp is dat het 'programma' ms7531 er toch bij mij is doorgekomen ondanks zonealarm want voor die tijd had ik dit 'probleem' niet en dat is pas sinds een week, overigens inmiddels uitgezet. via ms config.

Wie weet dus of dit normaal is?

Makkie
 
Wat houdt hem tegen? Programma's die op het internet willen, of mensen of progjes die bij u binnen willen?
 
Zonealarm houd idd veel tegen. De aanvallen komen van alle kanten.
Helaas ......
 
Ik weet niet zeker, hoe kan je dat echt goed zienn want er zijn er die zijn zonder internet adres en een aantal met internet adressen. Ook zag ik net dat er uitgaand werd tegengehouden.
 
Zou je een printscreen als bijlage kunnen bijzetten ?
 
firewall

Is het de moeite om een firewall versie te kopen zoals die van mcfree of zonalarm+
Of is de free versie voldoende ?
 
Ik probeer het, ik heb nog nooit een bijlage meegestuurd dus ik hoop dat het lukt.
 
zijn meestal mensen die porten scannen. maar dat stelt niets voor. meestal doen ze er niets mee (lees: zo goed als nooit)
 
Kijk eens in het logbestand van zonealarm en probeer met een programma als Neotrace, maar eens na te gaan waar die meldingen vandaan komen. Neotrace kan soms tot op het adres nauwkeurig zeggen waar het wegkomt.



www.mcafee.com/myapps/neoworx/default.asp

Groeten Barties.
 
Hoe 't precies zat weet ik niet meer, maar als je net je firewall hebt werken dat zit ie zeker in het begin in een leerfase, dwz elke 'actie' wordt bij de gebruiker geverifieerd of dat is toegestaan.
Los daarvan heb ik de ervaring dat je via een statisch IPadres een 'makkelijkere' prooi bent dan met een dynamisch adres, en daarbij scheelt het ook nog welke provider.
 
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben stukken wijzer geworden. Ik heb nog 's geprobeerd om een bijlage mee te sturen maar helaas ik ben blond dus dat lukte me niet.
Maar nu ik zo al die antwoorden hoor en ook er op uit maak dat het 'normaal' is ben ik in ieder geval gerust gesteld. En zolang alles tegen wordt gehouden is het natuurlijk helemaal niet erg. Toch ga ik dat neotrace nog even proberen, gewoon voor de weet..

Nogmaals bedankt allemaal
 
ms7531.

Makkie.
Als je ms7531 in je bestanden hebt staan, dan zou wel eens een trojan horse in je systeem terecht gekomen zijn! Download Spybot 1.1. by HTTP://patrick.kolla.de/ en deze zal alles verwijderen wat betreft ms7531. Deze variant heb ik ook eenmaal in mijn systeem gehad en is zeer hardnekkig. Norton antievirus had hem bij mij ook niet gezien !! Veel sucses ermee. Lei Slaats.
 
ik heb die test bij gibson gedaan zonder firewall en hij vind niets hoe kan dat nou??? alle porten zijn gesloten of stealth. en bij computer info achterhalen komt hij alleen met mijn IP op de proppen volgens mij klopt dat programma niet helemaal
 
GRC is best wel goed hoor, ik heb "Test my Shields" en 'Probe my Ports", daar ook gedaan zonder firewall en je bent wel degelijk zo lek als een mandje. Ik heb er geen verstand van, maar als je achter een router zit, werkt die eigenlijk ook als firewall dan?
Verder kun je op GRC.com ook allerlei kleine programmaatjes ophalen, die testjes uitvoeren en zo je helpen je pc beter te beveiligen. Al die progjes zijn in Assembler geschreven dus lekker klein. En wat ik al zei ze helpen je computer weer iets veiliger te maken.

Groeten Barties.
 
Sommige routers hebben een ingebouwde firewall. Dus NIET all routers.
 
hmm kweet niet gewoon een chello verbinding met w98se niets bijzonders gedaan alleen zit wel in een netwerk maar niet mee router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan