Zonealarm of Sp1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Berichten
2.366
Ik heb WinXP met Sp1 en de firewall op mijn (kabel)verbinding staat aan, tevens heb ik ZoneAlarm draaien.

Mijn vraag is nu; wat houd de WinXp-firewall tegen en wat niet? Ik blijf meldingen van ZoneAlarm houden over tegengehouden "aanvallen".
 
Het is niet aan te raden twee firewalls tegelijk actief te hebben.
Ik zou de firewall van XP dus uitschakelen - ZoneAlarm is beter.
Normaal gesproken krijgt elke computergebruiker met een internetverbinding een paar van die "aanvallen" per minuut te verduren. Geen probleem, want ZoneAlarm houdt die netjes tegen.
Om die meldingen uit te schakelen dubbelklik je op het icoontje van ZoneAlarm rechts onderin de taakbalk.
Klik links onder op Alerts & Logs en schakel op het tabblad Main de optie Alert Events Shown uit - zie bijlage.
Hierna krijg je geen melding meer van tegengehouden aanvallen. Je krijgt nu alleen nog meldingen als een onbekend programma toegang tot internet wil hebben.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

De werking ed. is me bekend maar het ging me meer om de vraag hoe het kan dat ik een melding krijg terwijl mijn Xp-firewall ook aanstaat. Nestelt ZoneAlarm zich VOOR Xp?
 
Ik zou het niet weten, maar nogmaals, het is niet aan te raden twee firewalls te gebruiken.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan