zonealarm pro laat geen internetverbinding toe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb zonealarm pro op mijn pc en laptop staan.
Pc staat in verbinding met het internet via adsl-modem.
Deze hangen in een netwerk aan elkaar.

Het netwerk werkt perfect, alleen wanneer ik via de laptop het internet op wil, moet ik zonealarm op de pc uitzetten.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Als je PC het internet doorgeeft aan de laptop en de PC heeft een firewall, dan is het inprincipe niet nodig op je laptop een firewall aan te hebben.

Ik ben niet echt bekend met Zonealarm(heb een andere firewall), maar kun je in Zonealarm niet aangeven dat de laptop toegang mag hebben naar het internet. Vaak kun je in een firewall het IP adres instellen, in jou geval het IP adres van de laptop.

[edit]
Ben even verder gaan zoeken, dit is wat ik bedoel:
Security

Door ZoneAlarm wordt er onderscheid gemaakt tussen lokaal en internet verkeer. Onder lokaal verkeer wordt je LAN bedoeld. Met de schuifbalk kun je voor beide typen verkeer het beveiligingsnivo instellen. Als je wil aangeven welk verkeer je tot je LAN behoort, dan moet je voor de optie Advanced kiezen. In het window wat verschijnt kun je met de ADD knop een IP number of range toewijzen om je LAN te identificeren.
za13.jpg
Bron+nog meer uitleg Zonealarm:
http://www.gigaport.nl/netwerk/access/firewalls/zonealarm.html

Laatst bewerkt:
Bij firewall staat bij zones , het netwerk en adres van de laptop ingevuld en staat in de trusted zone.

Toch laat hij geen toegang tot het internet toe ??

Wanneer ik de internet zone dan op medium zet kan ik wel op internet met de laptop.

Laatst bewerkt:
Als je PC het internet doorgeeft aan de laptop en de PC heeft een firewall, dan is het inprincipe niet nodig op je laptop een firewall aan te hebben.

Ik ben niet echt bekend met Zonealarm(heb een andere firewall), maar kun je in Zonealarm niet aangeven dat de laptop toegang mag hebben naar het internet. Vaak kun je in een firewall het IP adres instellen, in jou geval het IP adres van de laptop.

[edit]
Ben even verder gaan zoeken, dit is wat ik bedoel:

Bron+nog meer uitleg Zonealarm:
http://www.gigaport.nl/netwerk/access/firewalls/zonealarm.html

Ik heb zelf ook een laptop met Zonealarm en had dezelfde probleem. Het ligt aan Zonealarm zelf. Je moet gewoon zonealarm opnieuw installeren.

Op pc en laptop ?

Ik zou het eerst proberen op je laptop. Nadat je firewall op zonealarm heb gechecked. De instellingen moeten zijn: Internet security op High level en
Trusted security op Medium. Krijg je hierna nog geen internetverbinding dan opnieuw installeren.

Ik heb alles bij program control verwijdert.
Echter bij verbing met de laptop geen pop up, bij al de andere progs die ik op de pc start wel.

Wanneer ik internet zone security op de pc op medium zet geraak ik wel met de laptop op internet.
Gedeelde mappen op de pc kan ik wel bereiken vanaf de laptop.

Heb intussen zonealarm verwijdert en opnieuw geinstalleerd.
Kreeg de vraag : netwerk gevonden, mag dit in de trusted zone gezet worden ? ja geantwoord maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik ben wel van plan om één van volgende weken een draadloze adsl-router te plaatsen.
IS het dan nog nodig om op pc en laptop een firewall te hebben ?

Ik heb alles bij program control verwijdert.
Echter bij verbing met de laptop geen pop up, bij al de andere progs die ik op de pc start wel.

Wanneer ik internet zone security op de pc op medium zet geraak ik wel met de laptop op internet.
Gedeelde mappen op de pc kan ik wel bereiken vanaf de laptop.

Heb intussen zonealarm verwijdert en opnieuw geinstalleerd.
Kreeg de vraag : netwerk gevonden, mag dit in de trusted zone gezet worden ? ja geantwoord maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik ben wel van plan om één van volgende weken een draadloze adsl-router te plaatsen.
IS het dan nog nodig om op pc en laptop een firewall te hebben ?

Ja, absoluut!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan