zonealarm pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hoi,

ik heb op meerdere pc's zonealarm pro geïnstaleerd en alles draait lekker.
alleeen één vraag:

als de pc opstart krijg ik steeds de melding dat er een nieuw netwerk gevonden is.
dit is volgens mij steeds het ip adress van mijn router (experiabox).deze melding krijg ik steeds als ik de pc opnieuw opstart een keer of 4.

heb al geprobeerd hem toe tevoegen in zonealarm bij het tabblad firewall,maar als ik dan weer opstart krijg ik weer dezelfde melding steeds.
het maakt ook niet uit wat ik kies,internet zone of trusted zone.

en wat is eigenlijk de beste setting voor de router,trusted of internet?

mijn netwerk is ook toegevoegd als een ip range en hier krijg ik niet steeds meldingen van.

hoi,

ik heb op meerdere pc's zonealarm pro geïnstaleerd en alles draait lekker.
alleeen één vraag:

als de pc opstart krijg ik steeds de melding dat er een nieuw netwerk gevonden is.
dit is volgens mij steeds het ip adress van mijn router (experiabox).deze melding krijg ik steeds als ik de pc opnieuw opstart een keer of 4.

heb al geprobeerd hem toe tevoegen in zonealarm bij het tabblad firewall,maar als ik dan weer opstart krijg ik weer dezelfde melding steeds.
het maakt ook niet uit wat ik kies,internet zone of trusted zone.

en wat is eigenlijk de beste setting voor de router,trusted of internet?

mijn netwerk is ook toegevoegd als een ip range en hier krijg ik niet steeds meldingen van.

veranderd dat ip adres steeds of is het elke keer hetzelfde?

steeds hetzelfde adress 192.168.2.0/255.255.255.0

bij mijn eigen netwerk heb ik zelf toegevoegd als trusted de ip range van:
192.168.2.0 tot 192.168.2.7

Ik heb precies hetzelfde probleem dat pas is ontstaan nadat we Internetplusbellen
met experiabox, hebben aangeschaft.

Ik heb echter alleen het probleem als ik Windows Live Messenger opstart.
Een stuk of 4 keer de mededeling dat er een nieuw netwerk gevonden is.

Bij het starten van een Internetbrowser (Microsoft Internet Explorer of Mozilla) krijg
ik de mededelingen niet. Ook niet als ik mij als gebruiker aanmeld op mijn systeem.

Op de site van de KPN staat:
3. Kan ik Windows Messenger gebruiken?
De door Windows Messenger gebruikte Universal Plug and Play wordt door de KPN Experia Box geblokkeerd en wordt op dit moment niet ondersteund. KPN raadt aan MSN Messenger te gebruiken.

Zie: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1206907/spage=1253179#anchor1210964

Wellicht dat het hiermee te maken heeft?

heb zelf sinds kort ook internetplusbellen met de experiabox.
en het lijkt wel dat ik het ook heb alleen bij het opstarten van msn en bij het controleren van de post via outlook express en dan mijn hotmail account.

vindt het nu niet echt een probleem,ben er nu aan gewend.

Ik heb nog wat zitten googlen en kwam de volgende oplossing tegen:

Je kunt in de KPN Experia Box Universal Plug and Play (UPnP) inschakelen via de ingebouwde webinterface. Dit gaat als volgt:
• Start je Internet browser (b.v. Internet Explorer) op.
• Vul in de adresbalk het adres 192.168.2.1 in en druk op enter.
• Vul het wachtwoord in. Standaard is dit wachtwoord: admin
• Je komt in een tweede venster met een beveiligingsadvies, klik op OK.
• Klik vervolgens op Advances Settings. Klik vervolgens in de linkermarge op Internet
• Vervolgens op Internet Connection.
• Onderaan staat UPnP. Je kunt deze actief maken door aan te klikken en vervolgens op OK te drukken

Ik heb dit bij mij veranderd. En........................geen mededelingen meer dat er
een nieuw netwerk is gevonden!!!!

Succes ermee!

Perry Janssen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan