ZoneAlarm vs Windows Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

winnie de pooh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Hallo,

Ik heb nu enige tijd de gratis firewall versie van Zonealarm op mijn pc staan. Deze doet goed zijn werk. Maar tijdens het opstarten van mijn pc zie ik dat het lang duurt voordat ie Zonealarm gestart heeft.

Systeem specs: Intel P 4 3,00 Ghz, 1024 MB, 160 GB. Hier kan het dus nie echt aan liggen lijkt me:confused:

Maar mijn vraag is nu eigenlijk. In hoevere voldoet de standaart ingebouwde firewall van windows aan de kwaliteit van bijv de firewall van zonealarm. Is deze firewall goed genoeg om 'indringers' buiten te laten en nog meer van dat soort zooi?

Want als dat het geval is neem ik denk ik de standaart firewall van windows.

Alvast bedankt!:)

Moet ik een niet-Microsoft firewall gebruiken in plaats van de ingebouwde Firewall voor Internet-verbindingen?
Als u al een niet-Microsoft firewall op de computer hebt geïnstalleerd, blijft u deze gebruiken. Als u nog geen firewall hebt, kunt u kiezen. Als u een gebruiksvriendelijke firewall zoekt die u gemakkelijk kunt configureren, kiest u Firewall voor Internet-verbindingen van Windows XP. Als u geavanceerde opties zoekt om het verkeer dat uw computer passeert te beheren en u bovendien uitgaand verkeer (verkeer vanaf uw computer naar internet) wilt blokkeren, kiest u een firewall van een andere leverancier.
http://www.microsoft.com/netherlands/beveiliging/firewall/faq.aspx#23
Dus geen controle van uitgaand verkeer...

Uit dit topic

En langzaam opstarten kan ook andere oorzaken hebben, alles van Office kan uitgevinkt in msconfig, dat scheelt ook al een hoop tijd. En op de volgende link kan je zien of iets nodig is met opstarten http://www.sysinfo.org/startuplist.php

Laatst bewerkt:
Oke bedankt. Dan laat ik hem maar staan.

Dat van die opstartitems etc wist ik al een tijdje:) daar is niks mis mee. Starten alleen dingen op die echt nodig zijn:)

Ik ga maar is scannen op spywaren enzo.

Bedankt alsnog!:)

Ja had ik ook gevonden. En heb mijzelf ook goed beveiligd.

Staat al een paar maanden in mijn handtekening :cool: :thumb:

Helaas is er niks gevonden.

Ik ga nog wat dingen proberen.
Bedankt voor je antwoord

Oké sukses! (heb de handtekeningen uitgezet, vandaar dat ik die van jou niet zag...:D)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan