Zonealarm zit inbelverbinding in de weg..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
1.450
Weet niet of ik in de juiste sectie zit.

Heb weer iets vreemds. Als ik de modemverbinding met internet verbreek en later nog 's wil inbellen, dan blijft de inbelverbinding hangen op de melding "Bezig gebruikersnaam en wachtwoord te controleren". Kan dan net zo goed op annuleren drukken want hij komt toch niet meer verder. Als ik de computer opnieuw opstart doet ie het weer goed. Totdat ik dus een 2e keer wil inbellen. Heb de indruk dat het aan Zonealarm ligt. Als ik die uitschakel heb ik het probleem niet maar ik wil toch wel grag mijn Zonealarm actief houden omdat ie verder prima functioneert. (Computer is helemaal stealth) Herkent iemand dit probleem en is er misschien een oplossing voor??
 
Als je daarna Zonealarm weer aanzet werkt het dan wel?
 
voordat je de 2de keer inbelt ff modem unpluggen helpt ook, allee hier toch.
 
hmmm wat moet je met zonealarm als je inbelt (analoog) of heb je naast je inbelmodem ook een LAN verbinding???

In mijn ogen is een firewall namelijk niet nodig als je inbelt via een modem

groetjes
 
Geplaatst door virtually


In mijn ogen is een firewall namelijk niet nodig als je inbelt via een modem

groetjes

Waarom niet? Ben dan wel niet 24 uur online maar als bepaalde poorten wagenwijd openstaan is dat ook voor kortstondige internetsessies geen goede zaak lijkt me.
 
Geplaatst door Tiborv
Als je daarna Zonealarm weer aanzet werkt het dan wel?

Joa, ene keer wel andere keer niet. Dacht eerst dat het de combinatie ZoneAlarm-WinRoute Pro was maar dat kan ik net echt aantonen
 
Winroute pro bevat van zichzelf al een firewall, heb hem zelf ook gedraait en alles zat altijd potdicht.

Zet Zonealarm maar eens uit en scan hier eens of er poorten open staan.
 
Geplaatst door BrEeZeR
Winroute pro bevat van zichzelf al een firewall, heb hem zelf ook gedraait en alles zat altijd potdicht.

Zet Zonealarm maar eens uit en scan hier eens of er poorten open staan.

Heb ik al geprobeerd. Met Zonealarm is ales dicht en zonder zonealarm is het net een glazen huisje. Winroute is dan ook niet goed ingesteld. Eigenlijk gebruik ik 'm alleen voor de mailserver en de proxy. Weet niet hoe ik Winroute zodanig in moet stellen dat alles dicht is.

Maar ik las iets over een update van Microsoft die ze hebben teruggetrokken omdat ie firewalls van derden in de weg zou zitten. Er staat alleen niet bij welke update dat precies is. Weet iemand iets meer??
 
Nou, die patch had ik dus niet maar deze goede informatie kan nog wel 's van pas komen. Dus in elk geval bedankt voor de reacties.

Ik heb de proxy van Winroute uitgeschakels en gebruik nu weer mij oude vertrouwde AnalogX proxy. Het probleem lijkt hierdoor iets minder te worden. Kan nu al vaker inbellen zonder problemen. Maar het is nog niet helemaal weg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan