zonealarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

APOCALYPSE

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
783
hoi ff een vraagie ik heb zonealarm nu krijg ik steeds als ik internet opgaat dit te zien?

firewall has blocked internet access to youre computer
hoort dit of wil er iemand hacken?

ik vraag dit omdat de laaste dagen als ik op internet wil
het internet steeds een paar minuten geblocked word en dan kan ik er weer op vreemd??
 
Nee, er is een "aanval" van het I-net op jouw PC die wordt geblokkeerd.

Maar ZA is paniekerig. Die aanval kan ook gewoon een website zijn die kijkt of je nog wel aanwezig bent (OM het simpel te zeggen).

Ik heb die meldingen uitstaan.

Tabblad alerts en log:

Alerst Even Shown: off.
Even Logging: on.
Program Logging: high.

Maar dit kan je naar "smaak" aanpassen.
 
zal het mogelijk zijn dat zonealarm het internet blockt want als ik een paar keer gesurft heb dan word ie heel traag en kan ie de pagina niet vinden duurd dan minstens 3 a 4 min voordat ik er weer op kan?
 
Misschien moet je ad-aware even downloaden en kijken of er wat spyware op je pc aanwezig is. Zonealarm is een aardig programma maar ikzelf heb liever kerio op mijn pc staan. Het werkt in ieder geval iets duidelijker, en laat goed zien welk programma van het internet gebruik wil maken.
 
Kijk eens goed onder Programs, alleen die progs toelaten die internet nodig hebben zoals je beveiliging en je browser+email, voor de rest alles afkruizen en zoals XP_PC schrijft, zet dat schermpje uit qua alerts, daar wordt je gek van. Soms kan het idd ff stagneren, heb ik ook wel eens last van, kan ook komen doordat er weer een heftig virus-trojan-verkeer is, dan hebben wij er allemaal last van. Het af en toe leeghalen van je tijdelijke internetbestanden wil ook wel eens helpen. Kijk hier nog eens voor de juiste instellingen:
http://www.gigaport.nl/netwerk/access/firewalls/zonealarm.html
en
http://www.windos.nl/
klik dan op Systeemkennis (rechtsboven), klik Veiligheid (links) en dan wijst de rest van zelf.

Doe eventueel een poorttest:
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
 
APOCALYPSE,

Even een vraagje:
Ten 1e: welke windows heb je?
Ten 2e heb je de gratis versie ven zonealarm of de pro versie?
Ten 3e als je even geen internet hebt en je zet zonealarm uit, komt het internet dan wel?
 
ik heb geen zonealarm pro
ik heb zonelabs
nee als ik zonealarm uit zet doet internet nog steeds niet pas na minuut of 4 a 5 weer
wel als ik zonealarm helemaal verwijder dus unistall dan komt het terug pas ik heb opgestart weer
xp heb ik pro
 
ik krijg ook wel is een update van zonealarm ik weet niet of dit klop ken dat?
 
het kan natuurlijk ok een virus zijn maar scanner vind niks ook housecall niet
het vreemde is wel dat ik steeds als internet wegvalt
het lampie van de modem gewoon blijft branden en steeds ben ik mijn password hier kwijt als ik internet kwijt ben lijk wel of ie geblock word het internet?
ik heb zo vaag vermoeden of iemand wil inbreken in pc en dat daarom ik niet op internet kom of denk jij dat dat het niet is saldos?
 
Geplaatst door APOCALYPSE
ik krijg ook wel is een update van zonealarm ik weet niet of dit klop ken dat?

Ja dat klopt, je moet die downloaden en installeren.

ik heb zo vaag vermoeden of iemand wil inbreken in pc en dat daarom ik niet op internet kom of denk jij dat dat het niet is saldos?

Nee dat denk ik niet. Ik heb het vermoeden dat het aan de instellingen van je firewall ligt.

Deinstalleer je firewall en installeer hem opnieuw en hou de standaard instellingen staan. Als de firewall je vraagt of je iets toestemming wil geven dan moet je die geven en aanvinken dat hij die instelling ook moet onthouden.

Zet ook de interne firewall van XP uit.

Heb je nu nog steeds een probleem?
 
Laatst bewerkt:
ik heb zonealarm geunistalld en opnieuw erop gezet dus ben benieuwd wat ie doet
tot nu toe werkt het weer als ik weer troubles ermee heb hoor je het
in iedergeval bedankt voor de reakties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan