ZoneAlarm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik behoor niet direct tot de veiligheidsexperts hier, maar volgens mij kun je Svchost.exe ("Generic Host Process for Win32 Services") veilig serverrechten toekennen; ik dacht zelfs dat dit voor goed internetten nodig is.

Wat dat "Save" betreft kunnen de spywaredeskundigen alhier je misschien helpen. (Misschien kun je er even een vraag over stellen in Internet Beveiliging?) Ik weet dat het spywareprogramma "SaveNow" soms ook gewoon "Save" heet, vandaar mijn vermoeden dat het mogelijkerwijs om spyware gaat. Maar of dat jouw problemen kan veroorzaken weet ik niet.

sorry voorr de +ate reactie, op kantoor veel tijd, thuis errug weinig. Maarja, als je XP firewall definitief uitstaat,is er ook geen handmatigheidje aan de hand. en 24/7 betekend 24 uur per dag, 7 dagen per week, maar dat is bij jou ook niet het geval. heb nu zelf XP pro en ZA, maar geen problemen. widnows32 svchost moet inderdaad rechten hebben voor internet en server, heeft met je windows updates en algemeen surfen te maken (wat buffy dus al zei) te maken. Als je eens klikt op sav!, dan zie je in het klein onderion het ZA scherm de filenaam en het pad staan (bijv C:/programfiles/japiekrekel/sav.exe). Aande hand daarvan kun je A) zien war het staat en of dat wel zo hoort. B) kijken bij welk programma het hoort. Overigens, als je ZA uitdoet en je maakt verbiding met internet, krijg je dan na een tijdje een Remote Procedure Call (RPC) error? hoor het wel van je,
laterzzzz

Hallo beste forumlezers,

Ik kan nog steeds niet normaal internetten. Heb ZA opnieuw geinstalleerd, maar ik word er knettergek van. Bij 8 van de 10 keer komt er: Kan server niet vinden! Na 5/6 keer op vernieuwen te drukken komt dan alsnog de opgevraagde pagina.

Maar het gebeurt ook als de pagina net geweest is bv. op een forum. Dan moet je steeds heen en weer klikken naar vorige en/of volgende pagina’s. Bij ALLE www adressen gebeurt het tot en met Hotmail toe.

Is er nou niemand van al die 194 mensen die op deze pagina hebben gekeken die het weet?

Groetjes, Twompie

Sorry EasyQ,

Ik had jouw vragen nog niet goed beantwoord. Als ik ZA uitzet, heb ik het ook nog wel, maar iets minder frequent. En ik durf niet zolang zonder ZA! In ieder geval heb ik nog nooit een RPC error gezien.

Bij Save! stond op ZA Program Control C:\Program Files\Save\Save.exe

Bij Zoeken in mappen en bestanden komt Save! niet voor.

Heb je hier iets aan?

Groetjes Twompie

Save.exe kun je het beste van je computer verwijderen, denk ik. Het is een vervelend stuk spyware.

Twompie.

Probeer dit eens aangezien je ook al gescant hebt op Spyware en Ad-aware.

Doe eens een schijfopruiming. Leeg je geschiedenis eens, deze is te vinden in internet Explorer>Eigenschapen voor het internet>Algemeen. Leeg dan ook op dit zelfde tabblad Cookies.
Zou ook tevens Cookiebeheer niet te hoog instellen. Deze is te vinden ook in I.E > tabblad Privacy. Heb deze zelf op "Normaal" staan.

naast schijfopruiming en de hsitorie wissen, is het misschien de moeite waard om in IE alle instellingen terug te zetten op standaard.extra, internetopties en dan op alle tabbladen klikken op standaardinstellingen herstellen. Misschien ligt het nl niet aan ZA maar aan IE instellingen. En ohja, dat save.exe kun je inderdaad verwijderen.

laterzzz

Hallo alle helpers,

Ik kreeg het verzoek te melden of het probleem is opgelost of niet. Niet dus.

Ik heb de leverancier van de computer gebeld: nee, dit kan niet aan de computer liggen. Gaat u maar naar Zonnet.

Ik heb urenlang met de helpdesk gebeld. Gemaild. En je raadt nooit tot welke conclusie zij kwamen: dit ligt niet aan Zonnet, dit ligt aan uw computer. Wij raden u aan uw firewall en virusscanner te verwijderen. Dit heeft namelijk een negatieve invloed op de verbinding!
Nou vraag ik je! Mijn virusscanner eraf! En firewall! Ze hadden net zo goed kunnen zeggen: zet je computer niet meer aan.

Goed, ik kom er dus niet uit. Alle, let wel alle goede raad heb ik uitgevoerd, de computer is er niet slechter van geworden, maar ook niet beter.

Ik dank iedereen hartelijk voor de hulp en misschien tot ziens? Twompie

De moed niet opgeven hoor Twompie.

Tja, helpdesks geven soms rare antwoorden. Een virusscanner en een firewall, mits goed geconfigureerd, belemmeren het internetten normaliter niet. Heb je de hierboven gegeven adviezen opgevolgd? Je zou ook dit nog even kunnen proberen: in Internet Explorer gaan naar Extra -> Opties -> tabblad Geavanceerd en dan klikken op "Standaardinstellingen herstellen". Want het zou inderdaad kunnen (zoals hierboven al gesuggereerd) dat het niet aan ZA maar aan de instellingen van IE ligt. Dat kun je ook even checken: als je ZA uitschakelt, heb je dan dezelfde problemen met internetten? Zo nee, dat weet je in ieder geval zeker dat het aan ZA ligt. Zo ja, dan ligt het niet aan ZA en moeten we de oorzaak elders zoeken. Een HijackThis log plaatsen op Helpmij is ook een goed idee, je weet maar nooit of er misschien nog spyware- of trojanellende of zoiets op de pc zit.

Twompie.
Ben het 100% met buffy eens.
Als je ZA 3.7.202 er nog op heb staan, kun je hier kijken hoe ik deze heb ingesteld. Met deze instellingen kom ik probleemloos het internet op. Sucses. Zie bijlage:

Laatst bewerkt:
O,o balen!!! Heb ik net een heel groot bericht gemaakt voor Buffy en Lei verlies ik het met versturen.

In het kort opnieuw:
ik heb gedaan wat Buffy gezegd heeft en ook zonder ZA blijft het probleem.
De site van ComputerTotaal was prachtig, ik heb hem gebookmarkt, maar alles staat zo als het hoort.

Voor Lei: je bijlage kan ik wel openen maar ik zie dan maar de helft. Kan niet scrollen. Voorzover ik het zien kon heb ik ook maar alles zo gezet, maar alles blijft hetzelfde.

Ik ga het bijna opgeven.... Hij is 10 keer trager dan mijn oude computer!

Groetjes EN BEDANKT voor het meedenken. Twompie

Geplaatst door Twompie
ik heb gedaan wat Buffy gezegd heeft en ook zonder ZA blijft het probleem.

Dan kunnen we nu vaststellen dat we het probleem dáár niet hoeven te zoeken: het ligt niet aan ZoneAlarm. Dat is in ieder geval een stap voorwaarts.

Absoluut Buffy, een hinkstapsprong!

Maar wat nu?

Woon jij echt in Sunnydale?

Hoi Twompie.

Zou de link van Gezina maar eens door nemen. Sucses.

Misschien heb je het probleem inmiddels opgelost, anders kan hetvolgende wellicht helpen.

Voor het instellen van Zone Alarm in combinatie met ADSL dient u de volgende stappen te ondernemen.
Klik op de knop Security

In 'security settings' Klik op de Knop Advanced

in 'local zone properties' klik op de knop Add

In het menu dat verschijnt klik je op IP Address

Je moet bij discription (omschrijving) iets in vullen, bijvoorbeeld adsl.
Bij IP Address vul je het ip-adres van je modem in. (Dat kun je vinden bij de informatie over je modem, vier groepjes van drie cijfers met telkens een punt ertussen).
Klik op Ok.

Je zal nu de door jouw toegevoegde informatie zien in het schermpje
onder Other Computers.
Klik op OK.

Als dit niet werkt, of als het al correct is geconfigureerd,
andere mogelijkheid.
Tijdens het installeren van ZoneAlarm mag je geen verbinding hebben met internet. Tijdens de installatie worden drivers geconfigureerd en vanwege een bug wordt als je verbinding hebt je TCP/TCI poort voor langzamere verbinding benoemd als uitgangspoort. De snelheid van de poort en je ADSL verbinding zullen steeds in conflict raken.

Je kunt dus proberen om ZoneAlarm te verwijderen, de verbinding met je adsl-provider verbrelen, en ZoneAlarm geheel opnieuw te installeren.

Tot besluit nog een informatieve site over ZoneAlarm (al komt jouw probleem niet direct aan de orde)
http://users.skynet.be/alicante/ZoneAlarm Beschermt uw PC.htm

Iedereen die mij geholpen heeft: hardstikke bedankt, maar ik geef het op!

Gezina's site is echt veeeeel te moeilijk voor mij en Ron, hoe lief je ook zo'n uitgebreid advies voor mij hebt neergezet: ook daar kom ik niet uit! Ik kan niet eens de security KNOP vinden.
Sorry voor alle moeite die jullie je getroost hebben. Er zit voor mij niets anders op dan op zoek te gaan naar een "thuishulp".

Nogmaals dank en ik zal hier zeker blijven komen.

Twompie

Geplaatst door buffy
Wat staat er bij Program Control achter "Generic Host Process for Win32 Services"? Svchost moet access en serverrechten hebben, volgens mij.

Indien je een stand alone pc hebt en dus niet op een netwerk zit en je disabled services in msconfig die je niet nodig hebt, dan hoef je Generic Host Process for Win32 Services geen toegang te verlenen tot het indernet en dan heb je geen nadelige gevolgen daarvan.
En Server rechten heeft het pas nodig als je een webserver hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan