ZoneAlarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ankb

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2004
Berichten
10
Heb sinds een paar weken ZoneAlarm op mijn pc. Heeft altijd netjes gewerkt, totdat ik de update uitvoerde... er stond dat ik het beste een clean install kon uitvoeren, dit heb ik gedaan en sindsdien problemen.

Het probleem is dat ZA internet en bijv ook msn blokt na een paar minuten of seconden. Msn meldt zich dan wel weer aan na 30 sec ofzo, maar dit is echt irritant. Ook internet ligt er dan een paar seconden "uit".

Ik heb een virusscanner en de hele rotzooi eroverheen laten gaan maar geen resulaat.

het enige wat ik zie bij alerts en logs is dat svchost.exe geblokt wordt. Als ik dan kijk bij Generic host procedures dan staan de instellingen volgens mij oke (acces trusted en internet plus server trusted, de rest niet).

Iedere keer dat het uitvalt zie ik ook dat bovenin bij programma's het programma generic host process for win32 knippert (er staan er twee trouwens?!)

Ik hoop echt, dat iemand kan helpen.... hier word je stapelgek van....:evil:
 
Zonealarm er helemaal weer afhalen en opnieuw installeren. Bij de nieuwe installatie wordt je gevraagd of het een upgrade betreft. Hier moet je 'nee' invullen, anders neemt ie toch weer je oude settings aan. Je begint nu met een schone lei, dit betekent dat je in het begin nogal vaak gevraagd wordt welk proces wel/niet het internet op mag. Voordeel hiervan is dat je wel weer volledig grip krijgt op de situatie rond Zonealarm.
Het is normaal dat Generic Host Process/svchost.exe meerdere keren voorkomt in je taskmanager én het moet wel toestemming hebben om het internet op te gaan. Je moet er echter wel om denken dat je dit proces in Zonealarm de serverrechten ontneemt, anders loop je kans dat er poorten openstaan.:)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het advies opgevolgd maar zit helaas nog steeds met hetzelfde probleem...

zou het niet zo zijn dat de verbinding wegvalt omdat ik een "bepaalde server" niet heb toegelaten in de trusted zone ofzo...
ik verzin maar iets, hellup?

:rolleyes:
 
Als je een complete schone installatie van ZA hebt gedaan, dan ligt ´m dit toch aan de nieuwste versie. Helaas heb ik zelf geen ZA, maar gebruik Sygate. Ik heb hier en daar wel gelezen dat de nieuwste versie van ZA wel ´ns dit soort problemen kan geven. Ik kan dus helaas niet even met je meekijken, hopelijk komt er iemand langs die ook ZA heeft en je kan helpen.:)
 
Toch bedankt!! :thumb:

En nu maar eventjes afwachten....
 
Ik heb verleden week (vanwege een nieuwe computer ) ook de nieuwste zonealarm geinstalleerd en geen enkel probleem met de software.
Ook niet op de andere computers.
Dat je meerdere Generic's ziet staan klopt.

Je hebt wel Internet en die wordt niet verbroken, ook de mail werkt ?
In zonealarm staan wel 2 groene vinkjes bij MSN, dan zou dat dus geen probleem moeten zijn.
Zoek de fout dan bij MSN, daar zal iets mee zijn dat het verbroken wordt.
Eigenlijk hoor ik nooit iets anders als dat MSN het niet doet, een soort knipperlicht verbinding.
 
Bedankt voor de reactie!

Helaas is het ook zo dat internet dan ook even wegvalt, alleen de verbinding herstelt zich heel snel, het is echt maar een seconde ofzo. Mail werkt ook dus.... (zelfde probleem wel, als de verbinding wegvalt dan niet natuurlijk).

Er worden wel heel veel dingen geblokt bij de firewall, is dit normaal?

Ik heb ook mega veel zgn "intrusions" (iets van 512 in 2/3 dagen), is dat ook normaal?

MSN gaat ook pas na een minuut weer verbinden als je dat niet handmatig doet. En dat 20x in een half uur is niet leuk :evil: Maar ja da's msn inderdaad.

Ik ga de hele rotzooi maar eens van mijn pc verwijderen en weeeeeeer eens opnieuw beginnen, wie weet dit keer meer geluk? :rolleyes:
 
Geplaatst door Ankb
Ik ga de hele rotzooi maar eens van mijn pc verwijderen en weeeeeeer eens opnieuw beginnen, wie weet dit keer meer geluk
Je gaat toch niet formateren? Dan zou ik eerst een andere firewall proberen, Sygate bijvoorbeeld.:)
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ben er even mee bezig geweest, maar het is dan toch gelukt met sygate :cool:

bedankt allemaal :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan