zonealarm

• Onderwerp starter Onderwerp starter ben3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ben3

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2006
hallo,

ik heb sinds gister ZA ,volgens de settings van ZA heb ik geen av programma terwijl ik nod32 heb (trial), hoe kan dat ?

en mijn email reageerd soms vreemd sindsdien (af en toe kan ie de host niet vinden ),moet ik iets aan de instelling veranderen ?

en wat moet ik bij programcontrol doen ? je kan daar bij de programmas een vinkje,kruisje of vraagteken zetten maar ik weet niet wat te doen daar ?

niet te technisch graag,

groet ben.

Kijk eens of deze uitleg jou verder helpt.

puppie zei:
Kijk eens of deze uitleg jou verder helpt.

he puppy,

bedankt voor de snelle reactie,ik heb het de uitleg bekeken maar het lost mijn vragen alsnog niet op,

groet ben.

bij programma geef je toestemming of een programma contact mag maken met het internet.
Voor je e-mail moet dat dus ja zijn een groen vinkje dus.
en de andere programmas dat moet jij bepalen of deze contact mogen maken met het internet.
internet explorer is zo'n programma wat ook contact moet hebben.

ben3 zei:
hallo,

ik heb sinds gister ZA ,volgens de settings van ZA heb ik geen av programma terwijl ik nod32 heb (trial), hoe kan dat ?

en mijn email reageerd soms vreemd sindsdien (af en toe kan ie de host niet vinden ),moet ik iets aan de instelling veranderen ?

en wat moet ik bij programcontrol doen ? je kan daar bij de programmas een vinkje,kruisje of vraagteken zetten maar ik weet niet wat te doen daar ?

niet te technisch graag,

groet ben.

Vraag 1:
Note that not all anti-virus products are supported by this feature!!

Vraag 2:
Dit kan altijd wel eens. Probeer het later nog eens...

Vraag 3:
http://ludit.kuleuven.be/software/beveiliging/zonealarm-config.html#configuratie

Zonealarm.JPG

Laatst bewerkt:
l.slaats. zei:
Vraag 1:
Note that not all anti-virus products are supported by this feature!!

Vraag 2:
Dit kan altijd wel eens. Probeer het later nog eens...

Vraag 3:
http://ludit.kuleuven.be/software/beveiliging/zonealarm-config.html#configuratie

Zonealarm.JPG

hallo l.slaats,

bedankt voor je reactie, is het de bedoeling dat ik bij vraag 3 mijn programcontrol volgens het plaatje wat jij laat zien zo configureer? (uit de handleiding kan ik nog steeds niet opmaken wat ik zou moeten vinken,blocken of vraagteken plaatsen,

wat is de veiligste configuratie en wat zou eventueel de consequentie kunnen zijn als ik daar iets verkeerd configureer ?

bij het tabblad firewall volgens de handleiding zou je maar 1 ip-adres moeten hebben en bij mij staan er drie, wat kan dat zijn ?

groet ben.

Bij je antivirus mag je alles op allow zetten. (groen vinkje) Bij access. Vergeet de wijzigingen niet opteslaan.

ben3 zei:
hallo l.slaats,

bedankt voor je reactie, is het de bedoeling dat ik bij vraag 3 mijn programcontrol volgens het plaatje wat jij laat zien zo configureer? (uit de handleiding kan ik nog steeds niet opmaken wat ik zou moeten vinken,blocken of vraagteken plaatsen,

wat is de veiligste configuratie en wat zou eventueel de consequentie kunnen zijn als ik daar iets verkeerd configureer ?

bij het tabblad firewall volgens de handleiding zou je maar 1 ip-adres moeten hebben en bij mij staan er drie, wat kan dat zijn ?

groet ben.

Vraag 1:
Zo zou je het kunnen doen. Ik heb de handleiding nog eens doorgenomen in de link die ik je gaf, en deze is zeer duidelijk hoe je Z.A kan configureren (basis). Voor nog meer info en gegevens kan je deze ook downloaden:

http://download.zonelabs.com/bin/media/pdf/zaclient61_user_manual.pdf

Vraag 2:
Als je de Nederlandse handleiding doorneemt in bovengenoemde link ben je al behoorlijk op weg. Tevens zou ik zeggen verdiep je zelf in deze materie en configureer naar eigen inzicht om buitenstaanders het zo moeilijk mogelijk te maken. Nog een link om je firewall te testen:

http://www.grc.com/intro.htm

Vraag 3:
Standaard staat daar 2 adressen namelijk je IP-address wat is toegewezen is aan je pc, en een loopback-adaptor (127.0.0.1). Zijn er meerdere IP-adressen zou dit duiden op een netwerk.

l.slaats. zei:
Vraag 1:
Zo zou je het kunnen doen. Ik heb de handleiding nog eens doorgenomen in de link die ik je gaf, en deze is zeer duidelijk hoe je Z.A kan configureren (basis). Voor nog meer info en gegevens kan je deze ook downloaden:

http://download.zonelabs.com/bin/media/pdf/zaclient61_user_manual.pdf

Vraag 2:
Als je de Nederlandse handleiding doorneemt in bovengenoemde link ben je al behoorlijk op weg. Tevens zou ik zeggen verdiep je zelf in deze materie en configureer naar eigen inzicht om buitenstaanders het zo moeilijk mogelijk te maken. Nog een link om je firewall te testen:

http://www.grc.com/intro.htm

Vraag 3:
Standaard staat daar 2 adressen namelijk je IP-address wat is toegewezen is aan je pc, en een loopback-adaptor (127.0.0.1). Zijn er meerdere IP-adressen zou dit duiden op een netwerk.

hallo l.slaats,

bedankt voor de duidelijke uitleg + link,rest me nog 1 vraag, ik had drie ip-adressen : loopback-adaptor (127.0.0.1),
lan-verbinding "Realtek RTL8139/810x Family Fast"
lan-verbinding " WAN Network Driver"

de laatste ("WAN Network Driver"), heb ik uitgeschakeld en dat maakt tot nu toe geen verschil in de werking van de pc, enig idee waar die "WAN Network Driver" voor is of was?

groet ben .

ben3 zei:
de laatste ("WAN Network Driver"), heb ik uitgeschakeld en dat maakt tot nu toe geen verschil in de werking van de pc, enig idee waar die "WAN Network Driver" voor is of was?

LAN = Local Area network; computernetwerk binnen een gebouw.

WAN = Wide Area network; wereld- of regio-omspannend computernetwerk; vaak een aaneenschakeling van LAN's. Alle bronnen van het wereldwijde internet ligt dan binnen bereik!

l.slaats. zei:
LAN = Local Area network; computernetwerk binnen een gebouw.

WAN = Wide Area network; wereld- of regio-omspannend computernetwerk; vaak een aaneenschakeling van LAN's. Alle bronnen van het wereldwijde internet ligt dan binnen bereik!

hallo l.slaats

dat met dat lan-verbindigs gebeuren dat weet ik niet hoor, volgens de installatiecdrom van compuserve moest dat zo ( ik weet wel dat ik de enige pc hier bij mij thuis ben en geen netwerk !)

en wat betreft de wan-network driver: zal ik hem nu wel of niet in verbinding laten staan ?
tot nu toe merk ik geen verschil en de verbinding staat uit ,

groet ben.

l.slaats. zei:
Als je geen verschil merkt zou ik het zo laten..;)

ok, ,dan sluit ik deze vraag af, en voor iedereen die meegedacht hebben
:thumb: harstikke bedankt !

groet ben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan