zonealrm firewall is baas

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees15

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
hallo allesweters
Ik heb een netwerkje gemaakt via een router, op beide pc's staat xp pro en ook ZA
De cofiguratie is ingesteld om te delen voor beide comps en ik kan ze ook zien in mijn netwerkomgeving.Maar ZA blokkeerd de toegang en als ik de andere comp aan de trusted zone wil toevoegen via add dan stopt ZA en krijg ik de melding programma reageerd niet? (via alt/contr/del)
Heeft iemand nog een goede tip?

cees15,
Wat je moet doen is dit: je hebt 2 schakelaars in ZA. Die moet je alle twee naar midden schuiven. En dan kan je wel contact maken met je netwerk zonder probleem.

Bedankt voor je reactie
Ik heb het uitgeprobeerd maar het helpt niet .
het vreemdeis dat de "b"computer zegt dat ik contact op moet nemen met de adminestrator en dat er geen contact is terwijl de ä"computer wel op het plaatje "mijn netwerklocaties "staat.
Ik heb wel de 1934 verbinding iutgeschakeld op de tab mijn netwerk en lan verbindingen uitgeschakeld maar dat heeft er niets mee te maken volgens mij?

De lan verbindingen is jouw netwerk kaart.
waarom gebruik je die niet?

Of werk je met USB ?

Laatst bewerkt:
Beste sabos
Ik gebruik ook de lan verbinding de 1934 is waarschijnlijk van de oude telefoon verbinding.

zou je beide pc's beheerdersrechten kunnen geven? Je doet dat door naar configuratiescherm-gebruikers te gaan.

sabos bedankt, ik weet niet of het geholpen heeft .
Ik ben wezen zoeken op de site van ZA waar voor instellingen verwezen wordt naar de site van ene don hooper voor basis instellingen, hierbij zag ik dat ik via de "alerts en logs" de bron kon kopieeren en plakken in de "add to zone" dit gedaan en het probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan