zonnet geinstalleerd en nu problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sitas

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Hoi,
Onze oude computer is naar mijn ouders gegaan en nu heb ik vanmiddag bij hen via internet zonnet geinstalleerd. Nu kan ik wel de startpagina openen maar als ik dan verder wil surfen klikt hij niet door en krijg ik de melding:kan zoekpagina niet vinden.
Ik kan b.v. via startpagina wel op www.zonnet komen maar als ik dan verder wil klikken om het inbelnummer te controleren (of dit ook via het eigen netnummer kan) lukt dat niet.
Ook deze site kon ik niet openen, balen dus. Dan maar hier thuis,
Groetjes sita

Lijkt op een DNS probleem, de DNS zorgt ervoor dat internetadressen worden omgezet naar ip-adressen.

Je kunt dit test door http://212.204.228.112 in het adressenbalkje te typen, als helpmij.nl dan wel verschijnt heb je een DNS probleem.

Als dit zo is dan kun je in de verbindingseigenschappen de DNS-adressen handmatig invullen, voor zonnet is dat:
Primaire DNS; 62.58.50.5
Secundaire DNS; 62.58.50.6

Is het niet zo dan moet je dat even doorgeven.

Tiborv

Hoi,
Ook als ik dit intyp verschijnt de helpmij pagina niet, er komt te staan: pagina niet beschikbaar. Als ik helpmij intyp bij Ilse krijg je wel de zoekopdrachten te zien maar je kunt niet verder klikken.
Onze NIEUWE computer heeft bijna een week plat gelegen vandaar dat ik ook hier niets kon checken bij zonnet.
Wat moet ik nu controleren bij mijn ouders bij extra en internetopties?
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan