zooitje in computer door virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterblaster29

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
:evil: door een oude versie van een virus programma zij er zoon 500 virussen op mijn comp gekomen
deze zijn allemaal verwijdert door een nieuwe virus beveiliging te kopen(mcafee2006)
maar het probleem is dat een van die virussen een bestand in mijn comp heeft verwijdert
(0xc000135)
nu wil ik xp home opnieuwe instaleren maar de update,s op mijn comp zijn nieuwer dan mijn xp versie en nu krijg ik iedere keer te zien dat mijn versie oud is en ik dus niet opnieuw kan instaleren.

wie weet hoe ik dit kan oplossen of heeft voor mij de versie van xp home update,s

help help help

Ben ik ergens wel met je eens, maar na 500 virussen wist ik wel wat ik zou dan als het mijn machine was.............

Pasja zei:
Ben ik ergens wel met je eens, maar na 500 virussen wist ik wel wat ik zou dan als het mijn machine was.............

Ja ik ook,maar Topic starter zal dan de data die hij wil bewaren eerst veilig moeten stellen

101% met je eens, maar uit de startvraag maakte ik op dat dat reeds geregeld is / niet nodig is. (Hij heeft 't zelf namelijk over opnieuw installeren)

Laatst bewerkt:
Dan horen we wel hoe het is afgelopen:D

:o

Laatst bewerkt:
Nou, ik krijg de indruk dat TS liever repareerde want anders krijg je die melding niet van 'nieuwere versie op de pc'

Als alles verwijderd is aan virussen zou ik gewoon volgens bijlage werken.
Is Windows weer als nieuw en je houdt toch je gegevens.
Wel uiterst zorgvuldig lezen. Zowel de bijlage als hetgeen Windows je vraagt. Doe je dit goed dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Die melding komt helaas ook als je niet voor repareren maar voor Windows installeren kiest. Door de Windows updates en / of SP1 en SP2 treft de setup al direct na de start een "nieuwere versie" aan.

Laatst bewerkt:
das het probleem

:confused: zuist omdat ik bij het inzetten van een herinstalatie al gelijk de melding krijg dat de update,s nieuwer zijn dan de versie die probeer te instaleren kan ik het niet ik moet denk ik maar gewoon een nieuwe xp versie kopen

Nee, hoeft niet.
Als je niet voor een herstelinstallatie wil gaan maar voor een hele nieuwe installatie, zorg dan dat de pc vanaf CD start. Kijk desnoods even in het bios of opstarten van CD / DVD als eerste bootoptie staat vermeld. Zo niet, dan dit veranderen.
Als je dan opstart met de CD erin (even snel op een toets drukken anders wordt alsnog van hdd gestart) dan kun je de schijf formateren en opnieuw installeren. Zorg wel dat je eerst SP2 op schijf hebt en installeert, alvorens je met de nieuwe Windows het WWW opgaat.

[edit] dat "hoeft niet" slaat niet op jouw bericht Bandit123, maar op het bericht masterblaster. Jij en ik waren gelijk aan het posten. (12.00 uur)

Laatst bewerkt:
Maar dan staat toch nog gewoon mij manier van repareren overeind?

werk niet

:evil: het opstarten van cd heeft geen zin

omdat zodra hij de cd zie hij aan geeft dat de versie die op comp staat beter en nieuwer is zodat hij het instalatie programma al helemaal niet gaat draaien.

zelf het aanpassen in de bios zodat hij hd overslaat en gelijk via cd speeld werkt niet:confused:

Ik begrijp je niet.
Je gebruikt die handleiding.
Je gaat de setup in alsof je opnieuw gaat installeren alleen wijk je dan af naar repair.
Bij een nieuwe install gaat Windows echt niet zeuren over de dingen die jij zegt.
Lees wel goed wat er staat!!!!!
Je zet je bios op 1. cd-rom en 2. harde schijf.
Je laat de pc opstarten en dan kom je in de setup te recht.
Als je goed en nauwkeurig doet wat er staat hou je al je gegevens.

zelf het aanpassen in de bios zodat hij hd overslaat en gelijk via cd speeld werkt niet
Dan doe je toch echt iets verkeerd.

Laatst bewerkt:
Tja, ik ben het met Elisa eens dat het allemachtig ongelofelijk uitgesloten is dat wanneer in het bios de cd / dvd op first boot staat, de machine vanaf hdd start,..... TENZIJ jij vergeet om op een willekeurige toets te drukken na de allereerste boodschappen van de Windows setup, want dan wordt idd. vanaf hdd gestart............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan