• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoom probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hast66

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Hoi,
Ik heb wat shapes toegevoegd aan de bovenste rij waaraan dan links zijn gekoppeld, om zo een horizontale index te maken.
Maar als ik zoom, dan verschuiven de shapes tov de text. zie foto's. sommige zoomniveau's zijn goed, andere niet
zie ook het simpel voorbeeldbestandje in bijlage. Als je zoomt, blijft de pijl niet mooi tussen de tekst staan.
Hoe los ik dit op?
image002.jpg
image001.jpg

EXCEL 365, version 2008 (build 13127.21064)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Had je geen tijd om te bedenken dat ‘top row’ ook gewoon een Nederlandse variant kent? Inderdaad: “bovenste rij”...

Daarnaast hebben we uiteraard liever een bestandje om naar te kijken. Foto’s hebben we thuis al genoeg.

Volgens mij niet op te lossen. Zo'n plaatje ligt als het ware bovenop het werkblad en staat niet in een cel. Bij (uit)zoomen wordt tekst kleiner en groter waardoor het niet meer "past".

Als het alleen om pijlen gaat zijn er ook wel tekens voor die je in een cel kunt zetten.

Laatst bewerkt:
en als je de kolom met de tekst passend maakt met de tekst en dan het pijltje naar de juiste plek sleept? daarna kun je gewoon "zoemen"

Bedankt maar
-tekens gebruiken ipv shapes gaat niet want dan kan je er geen link aan toekennen. ( ik wil een horizontale index maken met links naar plaatsen in de sheet. Dat gaat mooi zolang je niet gaat zoomen )
-De kolom passend maken gaat ook niet want dan heb ik een heeel brede eerste kolom
Ik heb zojuist ook eens geprobeerd met de bovenste cellen samen te voegen maar dan werkt het zoomen ook niet goed.

Je kunt wel een link toekennen aan tekens... zie demo.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@ AlexCel. Dat is niet een link toekennen aan tekens maar tekens toekennen aan een link :)
probeer maar eens alleen aan de 2e pijl een link te koppelen en niet aan de andere pijltjes

Hyperlink aan deel van de cel gaat niet lukken nee.
Maar je kunt de verwijzing toch in een eigen cel zetten? Kun je zoomen wat je wilt en het blijft ertussen staan...

Bijlagen

Ja maar dan is de kolomindeling afhankelijk van wat ik in de bovenste rij zet.
Ik wil in de bovenste rij bvb 20 woorden met elk een eigen link (naar bvb rij 50, rij honderd, rij 150 enz) zetten (de index van onderstaande data dus), terwijl ik de data daaronder,in slechts 6 -vrij brede- kolommen wil zetten.
En voor zover ik weet kan je een worksheet niet splitsen in delen met een verschillende kolomindeling.

kolomindeling afhankelijk van wat ik in de bovenste rij zet.
Maar dat is een plaatje gebruiken ook toch?

Misschien is een variabele hyperlink een idee? Je kiest een getal in een cel en daarmee wordt de hyperlink gemaakt?

Maar dat is een plaatje gebruiken ook toch?
Je kunt meerdere plaatjes in 1 cel zetten en aan elk plaatje een andere link toekennen.
Plaatjes zet je eigenlijk niet in een cel maar ergens op de sheet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan