zoombrouwser EX

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creon99

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2001
Berichten
183
Iets is er fout gegaan met mijn foto's in zoombrowser EX De image lybery one kan ik niet meer openen. Met de verkenner zie ik hem nog wel staan , maar als ik zoombrowser EX opstart krijg ik een foutmelding. Ik heb Zoom browser al opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt ook niet . In de bijlage zit de foutmelding sie ik krijg in Zoomexpress.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zadat ik mijn foto's weer in Zoomex kan bekijken.
( in jip en janneke taal svp ;-))

Vast mijn dank
Margriet Derksen
 

Bijlagen

  • fout1.doc
    31,5 KB · Weergaven: 32
Ik heb ook ZoombrowserEX maar het bestand My Database.zdb heb ik niet. Heb je al op je computer gezocht naar dat bestand.
 
zoom brouwse

Hallo Mario, dat bestand heb ik wel op de pc, maar dat kan ik niet openen

vr gr
Margriet
 
Het staat ook op de goede plek? Komen de foto's van een camera? zoja kan je ze nog een keer op de pc zetten? Heb je ze al eens geopend of zou dit de eerste keer worden? Sorry voor al die vragen, maar van vragen schijn je wijs te worden ;)
 
Zoom

Beste Mumzel,

Prima al die vragen, ik wil tenslotte ook geholpen worden.
De Datadase is een bestand in C Programfiles/Conon Zoombrowse. Hierin staan alle foto;s die ik de afgelopen jaren gemaakt hebt met mijn digicamera. Een tijdje geleden ging het een keer fout met zoombrowse Express, maar daar heb ik geen aandacht aan geschonken. Nu heb ik weer foto;s gemaakt, en wil ik die op de pc zetten en nu krijg ik deze foutmelding.

Vr Gr Margriet
 
Wat vreslijk griezelig om al die foto's op de c schijf te hebben staan. Ik heb in iedergeval op de d schijf een kopie en op een externe hardeschijf alsmede op een cd... maar ja: ik ben dan ook paranoïde :D
Er is dus geen enkele van die oudere foto's te lezen?
 
Ik heb wel een kopie van vorig jaar, maar daar mis ik dus een aantal fotoseries van gebeurtenissen van het afgelopen jaar op. De foto's zijn jpeg bestanden, dus ik kan ze nog wel een voor een in en ander prog. openen of bv en een power point pres. zetten, maar ik wil graag dat ik alle foto's weer kan zien in zoom brouwse ex en dat ik vanuit mijn camera de foto's in zoom brouwse ex weer kan openen.

als ik Zoombrouwse ex nu opstart krijg ik de foutmelding zoals ik in mijn eerste berichtje heb geplakt, dan sluit het programma weer af.

Prog verwijderen en opnieuw installeren geeft geen resultaat, de foutmelding blijft.

Gr Margriet
 
Een tijdje geleden ging het een keer fout met zoombrowse Express, maar daar heb ik geen aandacht aan geschonken.

Wat ging er fout eigelijk?
 
enkele weken geleden liep zoom brouwse vast, ik heb toen de pc afgesloten en er geen aandacht aan geschonken.

de foutmelding zit in mijn eerste vraag geplakt
 
Try this:

Save/backup your images by copying them from C:\Program Files\Canon\ZoomBrowser EX\Program\Image Library One folder to your 'My Documents' folder.

1. Go to [Start], [Windows Explorer], double click on [C:] then [Program Files] then [Canon] then [Zoombrowser EX] then [Database] or in some cases if there is no [Database] folder double click [Program].

2. Locate your database files (these will be files with your database name, usually 'mydatabase' followed by .dat, .idx and .zdb) and delete them.

3. Remove and reinstall Zoombrowser.

4. The next time you go into Zoombrowser add a new image library ([File] [Add Image Library]), and use this to manage your files.

Hope it helps


las ik hier
 
Dit zal waarschijnlijk de oplossing zijn, maar ik wil gezien het tijdstip ( ik moet morgen werken en om 8.00 op mijn werk zijn) ga ik morgen eerst een back-up maken op mijn externe harde schijf en dan ga ik je oplossing uit proberen.
Ik laat je weten of de oplossing de juiste is.

Vast hartelijk dank voor je snelle hulp,

Groeten Margriet
 
Werk ze morgen en ik wacht rustig af :)
 
De Datadase is een bestand in C Programfiles/Conon Zoombrowse. Vr Gr Margriet
In je foutmelding staat dat het bestand my database.zdb in C:\\ Program files\Canon Zoombrowser EX\Database moet staan. Jij zegt dat het in C:\\ Program files\Canon Zoombrowser EX staat. Probeer eens een nieuwe map aan te maken en noem die map "Database" vervolgens zet je het bestand "my database.zdb" in die map en probeer het dan nog eens.
 
Als ik de oplossing van Mumzel gebruik heb ik weer een lege bruikbare database, maar kan ik de oude fotobestanden niet meer in zoom brouwse expres terugvinden.
Huib: de bestanden staan in het jusite pad.

Wat nu??

gr Margriet
 
jammer :( dan laat ik het nu over aan iemand anders. Ik weet het verder niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan