In maart heb ik een laptopje gehad, een kleine EeePC met intelAtom erin. Ik heb het echter nog maar nauwelijks gebruikt want het dingetje is zooo traag, ik word er gefrustreerd van. Ben niet zo goed met computers maar vandaag heb ik het apparaat er weer bij gepakt om te zien of ik een probleem vind. Heb een diagnostisch rapport gegenereerd en er is een melding dat er onvoldoende geheugen beschikbaar is op het systeem waardoor er te veel paging is. Als oplossing wordt er voorgesteld een upgrade uit te voeren voor het fysieke geheugen of de systeembelasting te verlagen. Maar hoe doe ik dat - NB ik heb geen enkel programma draaien behalve Windows 7 Starter wat bij aankoop is geleverd en ik heb een internet browser geinstalleerd. Er staat dat ik 91% RAM gebruik. Ik zie dat er 2 schijven in zitten: lokale schijf C die 20GB heeft gebruikt van de 100GB en lokale schijf D is nagenoeg niets gebruikt van 183GB. Dan volgt een hele rits diagnostische gegevens waarbij een waarschuwing in het statusrapport 'Gemiddelde schijfwachtrijlengte is 5. De schijf heeft mogelijk de maximale overdrachtcapaciteit bereikt door doorvoer en zoekacties op de schijf.'
Is er iemand die mij een goede raad kan geven? Of maar beter terug naar de winkel gaan? Alvast bedankt voor je reactie.
Is er iemand die mij een goede raad kan geven? Of maar beter terug naar de winkel gaan? Alvast bedankt voor je reactie.