zorgen dat alle bezoekers .mov-film live kunnen zien in browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanzzzz

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2012
Beste mensen,

Ik heb in joomla een video geplaatst (een .mov-filmpje). Wanneer ik dit wil bekijken in mijn eigen browser, vraagt ie altijd om het bestand te downloaden, maar zie ik in de browser zelf een zwart scherm en wordt mijn filmpje niet afgespeeld.

1) Kan ik een plugin downloaden zodat iedereen al mijn filmpjes steeds kan zien, losstaand van het feit of ze zelf een player geïnstalleerd hebben op hun pc?

2) Ik heb gelezen dat je op YouTube kan instellen dat filmpjes maar voor bepaalde mensen zichtbaar zijn. De website waar mijn filmpje zichtbaar moet zijn is maar toegankelijk voor 20 mensen. De website is ook niet vindbaar in google. Kan ik die youtube-filmpjes van mijn account dan toch op mijn joomlasite aanbieden aan deze 20 mensen? Of moeten zij echt een YouTube-account hebben waarbij ik hun toegang verleen tot de filmpjes?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Je kunt ook in Joomla! die pagina's afschermen en dan bijvoorbeeld JPlayer gebruiken.
Ben ik zelf erg tevreden over.

1) Kan ik een plugin downloaden zodat iedereen al mijn filmpjes steeds kan zien, losstaand van het feit of ze zelf een player geïnstalleerd hebben op hun pc?
Nee, dat kan niet. Waarom wil je persé een .mov bestand gebruiken?
Je kunt ook in Joomla! die pagina's afschermen en dan bijvoorbeeld JPlayer gebruiken.
Ben ik zelf erg tevreden over.
maar jplayer ondersteund geen .mov bestanden, hij moet z'n video dus sowieso omzetten.

maar jplayer ondersteund geen .mov bestanden, hij moet z'n video dus sowieso omzetten.
Oké, daar heb je wel een punt ja.
Maar het is wel degelijk mogelijk om dit via JPlayer te doen, zodra het bestandstyoe maar klopt, en de bezoeker Flash heeft geïnstalleerd.

Nee, dat kan niet. Waarom wil je persé een .mov bestand gebruiken?

Omdat ik de filmpjes maak met mijn digitaal toestel en dat vanzelf opslaat als .mov...
Kan en moet ik deze extensie aanpassen? En als dat kan, welke neem ik dan best, zodat de meeste mensen het standaard wel zouden moeten kunnen zien in de browser?

Als je JPlayer gaat gebruiken moet je het sowieso omzetten.
Dit kan snel in een keer met een programmaatje Format Factory genaamd.
Moet je maar effe googlen.
Is gratis en werkt supergoed.

Als je JPlayer gaat gebruiken moet je het sowieso omzetten.
Dit kan snel in een keer met een programmaatje Format Factory genaamd.
Moet je maar effe googlen.
Is gratis en werkt supergoed.

Naar welke extensie zet ik dan best om, zodat de meeste mensen het standaard wel zouden moeten kunnen zien in de browser? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Beste naar FLV, deze is geoptimaliseerd voor het internet.
Als dat niet werkt, volstaat een AVI bestand ook wel!

Beste naar FLV, deze is geoptimaliseerd voor het internet.
Als dat niet werkt, volstaat een AVI bestand ook wel!

Bedankt! Ik zal sowieso omzetten naar FLV of AVI
Wat raad u mij dan aan? Momenteel gebruik in de html-code van mijn artikel het volgende:
[flv} naam {/flv}
Behoud ik dit?
Of maak ik echt best gebruik van JPlayer? En wat is het verschil tussen de twee werkwijzen?

Ik heb zelf de beste ervaringen met JPlayer i.c.m. een flv bestand.
Als je de JPlayer plugin installeert, is het ook alleen maar een simpele tag.
Iets als {jplayer}/filmpje.flv{/jplayer}
Of iets dergelijks. ;-)
Maar dat staat wel in de Readme.
Kun je het laten weten als het gelukt is?
Ik hoor het graag!

Oké, daar heb je wel een punt ja.
Maar het is wel degelijk mogelijk om dit via JPlayer te doen, zodra het bestandstyoe maar klopt, en de bezoeker Flash heeft geïnstalleerd.
Dan is het nog steeds niet zo dat alle bezoekers de film kunnen zien, veel mobiele apparaten ondersteunen geen flash. HTML5 video (met de mogelijkheid op flash terug te vallen) zou een oplossing zijn, maar hoe dat i.c.m. Joomla werkt weet ik eerlijk gezegd niet.

Ik heb zelf de beste ervaringen met JPlayer i.c.m. een flv bestand.
Als je de JPlayer plugin installeert, is het ook alleen maar een simpele tag.
Iets als {jplayer}/filmpje.flv{/jplayer}
Of iets dergelijks. ;-)
Maar dat staat wel in de Readme.
Kun je het laten weten als het gelukt is?
Ik hoor het graag!

Het werkt. Bedankt!
Kan ik er voor zorgen dat op het einde van mijn filmpje geen teksten verschijnen? (zoals van: from, message,...)

Ergens in de instellingen van de Jplayer plugin moet het kunnen.
Zorg dan dat je de functie voor het delen van video's uitschakelt.
Vergeet je niet om de status op opgelost te zetten ;)

Ergens in de instellingen van de Jplayer plugin moet het kunnen.
Zorg dan dat je de functie voor het delen van video's uitschakelt.
Vergeet je niet om de status op opgelost te zetten ;)

Waar kan ik dit juist uitschakelen?

En nog een belangrijke vraag: Ik heb een filmpje opgenomen met camstudio en heb hiervoor een aantal malen de audio-instellingen aangepast. Ik heb wel altijd last van een storend achtergrondgeluid (de pc die werkt en zo een beetje gromt als u snapt wat ik bedoel). Hoe kan ik dit oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan