Zorgen dat een video slechts 1 keer kan worden afgespeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

DGuss

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2013
Hallo,

Als bijbaan hou ik de Wordpress website en social media accounts bij van iemand die een eigen bedrijfje heeft in de categorie 'niet-reguliere geneeswijzen'. Er wordt een filmpje geplaatst op de website waarin wordt gedemonstreerd hoe deze geneeswijze in zijn werk gaat. Er werd mij gevraagd of ik ervoor kon zorgen dat dit filmpje door de bezoekers slechts 1 keer kon worden afgespeeld. Is het mogelijk om dit voor elkaar te kunnen krijgen, en zo ja, hoe?

Alvast bedankt

Dan zul je iets moeten maken op basis van cookies en/of IP adressen. Die bijhouden in een database en voor weergave controleren of iemand het filmpje al gezien heeft. Maar die techniek is zeker niet waterdicht te krijgen.

Is daarnaast ook lastig, want als bijvoorbeeld mijn browser hapert of ik weer eens gestoord wordt tijdens het kijken van het filmpje, dan kan ik het daarna niet meer terugkijken.

Persoonlijk vind ik het raar. Of je publiceert iets op het web of niet. Dit hangt er een beetje tussenin en dat zullen lang niet alle bezoekers waarderen. Los van de vraag wat diegene probeert te bereiken met het eenmalig tonen van een filmpje.

Wat Roger zegt, bij dit soort verzoeken moet je eigenlijk op zoek naar 'de vraag achter de vraag', en dan zul je zien dat er iets heel anders speelt.

Even speculeren: jouw klant laat in die video een 'geneeswijze' zien en hij wil niet dat anderen dat gaan nadoen? Dan zou ik de video iets anders monteren zodat je bepaalde cruciale handelingen uit beeld houd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan