zorin os 17.3 verwijderen

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Ik heb zorin 17.3 op een oude pc gezet waar W10 opstond. Ik dacht dat er ging gevraagd worden waar ik dit wou installeren maar dat was niet. Op de pc staat nu alleen zorin.
Ik wil zorin er af en Windows 10 er terug op. Bijkomend probleem is dat de pc niet van usb wil starten hoewel het in de bios zo staat ingesteld en de stick met rufus gemaakt is en in andere pc's wel werkt. Er is wel nog een cd rom station aanwezig in de pc.
Wat moet ik doen?

Blijkbaar heb je de schijf ook geformatteerd bij het installeren, als je W10 er niet meer op staat. Ik denk dat je dan beter opnieuw W10 kan installeren vanaf de oorspronkelijke drager. Die je dan uiteraard wel nog moet hebben.

Ik heb alleen een usb stick met een iso van W10 waarvan ik niet kan opstarten. Ik had een back up gemaakt op een andere partitie maar die is dus ook weg.

Je dient op te starten via het zogenaamde bios boot menu via een F-key, welke is fhankelijk van het moederbord.
Ik moet de del. toets indrukken om in de bios te komen. Daar staat als eerste removable media om van op te starten. Vanuit Windows moest ik ook al via systeemherstel gaan>een apparaat gebruiken om van de stick te kunnen opstarten. Ik heb geen kennis van ubuntu om te weten wat ik daar juist kan in doen.

Middels F12 kan ik het installatie medium kiezen. Heb ondertussen van een vriend een originele Windows cd gekregen. Alles gaat goed tot er 15% is van bestanden voorbereiden voor installatie, daar stop het. Heb dat zo een halve dag laten staan maar er gebeurt niets meer. Het enige dat ik kan doen is via esc afbreken en de pc herstarten.
Op dezelfde manier via F12 met de stick van W10 schakelt de pc toch gewoon door naar Zorin.

Je dient eerst in de geavanceerde schijfopties alle partities te verwijderen en W10, die je gewoon kan downloaden bij Microsoft, zelf de schijf in laten delen.

Indien een UEFI systeem dan die usb stick kiezen, er staan er dan 2, met uefi ervoor of erachter.

Neen want verder dan die 15% gaat die niet, ook niet na meer dan 4u zo te laten staan.

Dan zou ik toch gaan twijfelen aan de integriteit van je HD of SSD.

Dat zou ik normaal ook doen, maar zorin opnieuw installeren geeft geen probleem.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik toch een andere HD of SSD proberen.

Mocht ik een manier vinden om die pc open te krijgen zou ik het doen, maar daar is geen schroef te vinden aan de achterkant.

Het is dus niet een PC tower maar een laptop?

Wellicht dat dit je daarbij kan helpen:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Terug
Bovenaan Onderaan