Zou ik op deze laptop kunnen gamen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoop68

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2014
Hallo.

Ik ga een nieuwe laptop kopen en ik vraag me af of ik op deze laptop zou kunnen gamen. Voornamelijk League of Legends. Hier de specificaties (geen idee of ik het juiste laat zien, ben niet zo'n pro):

4e Generatie Intel® Core™ i5-4210U processor
500 GB harde schijf
6 GB geheugen
Dual Layer DVD±ReWriter
Intel® HD Graphics 4400
Windows 8.1

Er staat heel veel info over deze laptop.. het is de HP ProBook 450. Maar ik wil hier dus League of Legends op spelen. Zou dat kunnen? En zoja, op hoeveel fps zal het runnen als alles op ''low'' staat?

Alvast bedankt :thumb:

Nee, dat gaat niet echt werken. De game vraagt (volgens de min. specs) om een processor met een snelheid van 2 Ghz en een aanbevolen snelheid van 3 Ghz. De I5-4210U werkt op 1.7 GHz met een turbo tot 2.7. Daarnaast vraagt de game een zogenaamde 'losse' videokaart (klasse 8800 GTS met 512 MB RAM) en ook dat heeft het ding wat jij noemt niet. In het allerbeste geval kun je de game draaien op redelijke crepeersterkte, maar of dat leuk is......
Het zijn natuurlijk allemaal maar (theoretische) cijfertjes, dus misschien dat er iemand meeleest die praktijkervaring heeft met een soortgelijke laptop en deze game?

Sowieso is de ProBook 450 géén gamemachine.

Laatst bewerkt:
@Hoop68: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je vraag naar de juiste sectie gezet. Aangezien het hier om aankoop van een laptop gaat:

Topic verplaatst van Spellen - Overige / Algemene vragen ---> Hardware - Laptop (of de aankoop daarvan).

Succes met je vraag.

hoewel de intel onboard steeds beter word, meeste games zullen wel draaien maar geweldig.

dus als je echt graag games dr op wilt draaien dan zul je minimaal een 512mb dedecated gpu moeten hebben.
probeer dan een laptop met minimaal een nvidia 720m

ik heb even gekeken wat voor laptop het is en gekeken wat het kost en of ik misschien een alternatief voor je kan vinden en ik dacht aan deze ---> link, maar ik twijfel wel een beetje aan de processor bij de resultaten hier komt uit dat het het wel aan kan maar dat is bij een resolutie van 1280x1024 de videokaart kan het makkelijk aan en voor de rest is het best een goede laptop 12 rb ram en de geluidsinstallatie is van beats en een sshd wel een kleine van maar 8gb en je kan er zoals er staat: "De flashcachemodule versnelt de respons van het systeem, maar kan niet gebruikt worden als extra opslagcapaciteit. Hij is niet te verwijderen door of toegankelijk voor de gebruiker." en het heeft ook nog een full hd scherm

Laatst bewerkt:
@granitk7

Bedankt voor de suggestie! Ik heb nog een andere laptop gevonden die ik misschien wel zou willen met deze specificaties:

• 4e Generatie Intel® Core™ i7-4510U processor
• 750 GB harde schijf
• 8 GB geheugen
• AMD Radeon R5 M255 2GB
• Dual Layer DVD±ReWriter
• Windows 8.1

Zou de laptop waar jij het over hebt beter zijn dan deze, of niet?

@granitk7

Bedankt voor de suggestie! Ik heb nog een andere laptop gevonden die ik misschien wel zou willen met deze specificaties:

• 4e Generatie Intel® Core™ i7-4510U processor
• 750 GB harde schijf
• 8 GB geheugen
• AMD Radeon R5 M255 2GB
• Dual Layer DVD±ReWriter
• Windows 8.1

Zou de laptop waar jij het over hebt beter zijn dan deze, of niet?

dat moet opzich wel menig game aan kunnen

Dus ik kan daar ook gewoon League of Legends op spelen? Dat is eigenlijk het enige spel dat ik nu speel op dit moment dus ik verwacht ook niet heel veel voor een laptop van 630 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan