Zou SSD in dit systeem veel veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is sneller, maar de 10.000 toeren schijfjes zijn aardig slijtage gevoelig en meken meer "lawaai"

De oudere Raptor schijfjes gaan aardig vaak stuk.
De nieuwe lijn Veloci-Raptors zijn wel verbeterd.

Ik weet neit waar je vandaan komt, maar meestal zitten er ind e grotere dorpen / steden wel een goed pc shop

Ouch, die dingen zijn nog aardig prijzig (130 voor 150 gig hiero in t 'dorp' (apeldoorn)). Ben alleen bang dat mijn harde schijf of cpu de bottleneck gaat zijn bij gamen als ik die monsterkaart heb :( geen manier om dat te testen, of wel?

Dat wordt geen bottleneck. de GTX460 is een goede kaart, maar ook niet zo goed dat het je CPU in een bottleneck verandert.
dan moet je echt kijken in dikke SLI / Crosfire opstelling.

Even een voorbeeldje
De 8400 doet het perfect op een 4870x2 of een 4870 crossfire.

De GTX460 zit tussen de 5830 en 5850. Neem even de 5850
5850 < 5870.
5870 is ongeveer gelijk (iets sneler) aan de 4870x2.
De GTX460 zal iets onder de 4870x2 gaan hangen, dus geen probleem kwa bottleneck

Dat wordt geen bottleneck. de GTX460 is een goede kaart, maar ook niet zo goed dat het je CPU in een bottleneck verandert.
dan moet je echt kijken in dikke SLI / Crosfire opstelling.

Even een voorbeeldje
De 8400 doet het perfect op een 4870x2 of een 4870 crossfire.

De GTX460 zit tussen de 5830 en 5850. Neem even de 5850
5850 < 5870.
5870 is ongeveer gelijk (iets sneler) aan de 4870x2.
De GTX460 zal iets onder de 4870x2 gaan hangen, dus geen probleem kwa bottleneck

Mooi, daar was ik eigenlijk bang voor :) bedankt! binnenkort maar kopen :thumb:

Ik zat net te snuffelen op alternate en kwam dit tegen:

Een GTX465 1GB voor 149,-
http://www.alternate.nl/html/produc...GTX/Club_3D/CGNX-X46524/468657/?baseId=682782

Goedkoper zul je ze niet vinden. Niet al te lang wachten want meestal duren die acties niet lang.
Of de voorraad is weg

En dan komt de twijfel... de aanbieding, of de betere versie ^^ Hoeveel zou het feit dat die ander oc'd is schelen? genoeg voor 10 fps?
edit: hmm, het scheelt wel ruim 100 mhz. Maar aan de andere kant scheelt het dan ook wel 80 euro...
oh wacht, ik zie nu dat het de 465 is. Maar eens de benchmarks opzoeken...

Laatst bewerkt:
Ik kan op het moment niet echt een benchmark vinden betreft deze kaart.
Maar ik ga er van uit dat je deze mag vergelijken met een enkel andere GTX265 1GB (standaard)

Wel een benchmark van een GTX460 1GB versie waar met de vergelijking de GTX465 1GB wordt meegenomen.
http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=558&Itemid=72

De GTX460 1GB versie is vergelijkbaar, met games scheelt het maar een paar FPS.
MAarja 150,- is een " schijntje" voor dat geld heb je net een HD 5770.

En het is 40,- goedkoper als de eerder genoemde OC versie
Deze zal wel ietsje sneller zijn in games, maar tevens een stuk duurder.
Zelf denk ik dat het max 4-5 FPS scheelt, niet eens denk ik

Edit:
zoals eerder aangegeven, draait de core en geheugen wel langzamer.
Maar je hebt meer ROP's, meer Streamprocessors en je geheugenbus is groter (tov de oc versie)
http://www.anandtech.com/show/3809/nvidias-geforce-gtx-460-the-200-king

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf met wat moeite een unigine heaven benchmark kunnen vinden voor de gtx465, en die haalde daar zo'n 18.8 fps gemiddeld op, als ik de resultaten goed begreep. Als alle settings verder hetzelfde waren (alleen van reso weet ik het zeker), haalde de gtx460 1 gig, oc, daar 17.4 ofzo op... Is de 465 dan echt beter dan de 460? Het scheelt in ieder geval vergeleken met de prijs erg weinig, is inderdaad een 'schijntje' ;) even duur als mijn 4850 destijds, maar volgens mij een stuk beter in verhouding. Als hij tenminste te vergelijken is met die 460 die ik had gezocht, kan je crysis warhead er bijna op max mee spelen, bad company 2 makkelijk op max en modern warfare 2... tja, laten we het daar maar niet over hebben, waarschijnlijk brand de kaart door omdat de fps te hoog oplopen ;)

Edit: 5 seconden na het posten vond ik een betere.
http://www.legitreviews.com/article/1373/9/ hier staat de 460 bij
http://www.legitreviews.com/article/1356/8/ en hier de 465. Hij haalt zo'n 2 fps lager op unigine, zal wel zo'n 6 zijn bij games waar je een hogere rate haalt. Dit wordt hem vrijwel zeker, bedankt voor de tip! :)

Laatst bewerkt:
Geef even een seintje als je hem hebt, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zo'n GTX465 nou daadwerkelijk presteert.
(buiten al de benchmarks om)

Geef even een seintje als je hem hebt, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zo'n GTX465 nou daadwerkelijk presteert.
(buiten al de benchmarks om)

Is prima :) die 460 presteert ongeveer even goed als de hd5850 volgens benchmarks, en de 465 zat er steeds max. 8 fps onder, geloof ik.
Nog 1 vraagje: heeft laadtijd in games ook te maken met je videokaart, of vooral harde schijf/cpu?

Laadtijd heeft meer ter maken met je hardeschijf en cpu.
Grafische kaart staat hier eigenlijk los van, deze is voor de gamerplay van het spel.

Maar een keer schijf defragmentie en opschonen doet al veel wonderen.

Of wat grondiger: herinstallatie ;) ga ik waarschijnlijk doen als ik de nieuwe kaart heb, wordt weer eens hoog tijd. Opschonen is bij mij al bijna hopeloos, al ga ik dat nu zo misschien wel eens proberen...
Overclocken van mijn cpu is trouwens hard gefaald, ik zit op stock clock/koeling met full load al op 100 graden (celsius ja), en bij overclocken met 200 mhz krijg ik al een freeze. helaas...
En toch heb ik op de een of andere manier het idee dat die 465 veel slechter moet zijn dan de 460. Geen idee waarom...
Edit: dit artikel is wel interessant, vergelijkt ook met de 465 (die blijkbaar al ouders is dan de 460): http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-460-review/

Laatst bewerkt:
Overklokken moet je ook niet doen met standaard koeling, dat is gedoemd om te mislukken.

ALs je een herinstallatie doet, maak dan gelijk meerdere partities aan.
bv 1 voor je besturings systeem, 1 voor games en/of 1 voor opslag.
Dan weet je HD al in welk deel dat hij moet zoeken. Scheelt ook weer iets.
+ je houd de boel makkelijker schoon.

Die GTX465 zal niet veel schelen met een 460, maar wel in je beurs.
Persoonlijk denk ik dat je aan die 150,- echt geen miskoop begaat.

Overklokken moet je ook niet doen met standaard koeling, dat is gedoemd om te mislukken.

ALs je een herinstallatie doet, maak dan gelijk meerdere partities aan.
bv 1 voor je besturings systeem, 1 voor games en/of 1 voor opslag.
Dan weet je HD al in welk deel dat hij moet zoeken. Scheelt ook weer iets.
+ je houd de boel makkelijker schoon.

Die GTX465 zal niet veel schelen met een 460, maar wel in je beurs.
Persoonlijk denk ik dat je aan die 150,- echt geen miskoop begaat.

Hmm, morgen ga ik hem bestellen denk ik. Heb nog nooit nagedacht over het aanmaken van aparte partities voor games e.d., alleen voor data. Wordt het daar ook echt sneller van, of houdt het het alleen langer snel?

Oke, ik heb hem binnen! eerste indrukken: prima levertijd van alternate (24 uur erna), in een vrij grote doos met veel schokbescherming. De kaart zelf is in een royale doos verpakt, met (natuurlijk) antistatisch folie en dat bubbeltjesspul.
De kaart zelf is vrij groot, ik heb eerst alle kabels los moeten halen voor hij erin paste. Hij is wel een enorm stuk stiller dan mijn vorige. Ben nu de drivers aan het installeren en de oude verwijderen (eigenlijk verkeerd volgorde maar ik kan niet tegen die lage resolutie ;) ), daarna zal ik je een update geven over de ingame impressies!

mooi, das een snelle levering ja :)
Ik hoor het dalijk wel

Hij doet het prima! bad company 2 draai ik nu op 1680x1050, alles op high, betere fps dan alles op medium bij mijn vorige kaart. Verder nog niet veel games getest ^^

Een SSD zal ook zijn werk pas helemaal goed kunnen doen als je SATA-600 hebt.

Dat is niet helemaal waar jobbes sata-300 doet ongeveer 300mb/s en er zijn nog geen ssd's die daar ver overheen gaan. Tuurlijk het zal het van sata-600 niet langzamer worden, maar veel verschil zul je bijna niet merken.

Groetjes,

Meer40

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan