Zou Windows10 de oorzaak kunnen zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marconist

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Hallo forumleden,

ik zit met een probleem waar ik maar niet achter kan komen.

Uitgangspunt zijn 2 Window10 systemen, geinstalleerd op een Desktop, is al wat langer in gebruik,
en op een Laptop van recentere datum.

Op beide machines is exact het zelfde programma ge-installeerd, met exact dezelfde instellingen.
Mijn MeteorGIS programma kan data van weersatellieten kan ontvangen met als basis een SDR USB stick
Het zal jullie waarschijnlijk niet bekend voorkomen, maar volgens mij kan het bijna niet anders, dat op beide machines
de digitale data overdracht, tijdens de overgang van de satelliet, plaats vindt via
het internet.

Op de Laptop functioneert het programma uitstekend en de weerplaatjes worden ontvangen.
Nogmaals met exact het zelfde programma, met dezelfde instellingen, wil het maar niet lukken op de desktop.
Ogenschijnlijk werkt het programma alles goed af, alles schermen staan op actief wachtend op decodering,
alleen er komt geen opbouw van het plaatje op het scherm.

Ik vraag mij eigenlijk af of hier iets anders aan de hand is en dan met name of W10 op de desktop de boosdoener kan zijn.
Vandaar mijn vraag op dit onderdeel van het forum.

Mogelijk krijg ik enige hints binnen om dat euvel te verhelpen.

Alvast dank, Marconist

Die SDR USB stick zit op beide machines neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat alle instellingen kloppen?
En dat je paden goed staan?
Stel anders even een nieuwe vraag op Reddit, daar zitten experts zoals je uit ervaring weet ;)

Tardis

Ee manier om er achter te komen of het aan window 10 ligt is om (een proefversie) van bijv windows 7 op de desktop te installeren.
Als ie het dan wel goed doet ligt het in ieder geval niet aan de hardware van de desktop, maar inderdaad aan windows 10.

Overigens dat de windows 10 installaties op de laptop zowel als de desktop geheel 100% identiek zijn lijkt me sterk.
De hardware is so-wie-so niet hetzelfde en daarom zullen de drivers ook niet hetzelfde zijn, om maar eens iets te noemen.
Zo zullen er tig dingen zijn die niet hetzelfde zijn en dus ook een verschillend resultaat op zullen leveren.

@MikZjegger
Ja, dezelfde 820T2 USB stick.

@Tardis
Ga ik doen, bedankt

@srpchulp

Oh, dat is nou niet bemoedigend, maar je hebt helemaal gelijk.
Toch blijft het een raadsel. Voorheen lukte het wel op de desktop maar na een hernieuwde installatie niet meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Drivers voor die USB stick nodig en op beide apparaten geïnstalleerd en werkend?
Te zien in apparaatbeheer.

3e party virus-scanner en/of firewall op beide apparaten geïnstalleerd?

De virus-scanner op laptop niet dezelfde als van de desktop.
Firewall weet ik niet, is toch geïntegreerd in W10?

Laatst bewerkt door een moderator:
@marconist, je kunt ook antwoorden zonder quotes, klik gewoon op de "reageer op bericht" knop.

Laatst bewerkt:
Ben je ingelogd als admin op de desktop?
Virus scanner dus ff aanpassen, je weet maar nooit.

marconist zei:
wil het maar niet lukken op de desktop.
alleen er komt geen opbouw van het plaatje op het scherm.
Heb je al eens gedacht om meer geheugenruimte vrij te maken voor de videokaart/chip?
Je zou ook de overdreven grafische rimram van Windows 10 kunnen aanpassen/verminderen.
We hebben geen specs van de desktop qua hardware.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan