Zoveel scripts!?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Hey,

Ik vind echt zoveel scripts op bijvoorbeeld hotscripts.com dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Aangezien ik er niet al teveel verstand van heb kan ik dus ook niet direct zien welke scripts nou goed zijn.

Ik wil de volgende scripts eigenlijk hebben:

Een login script met user managment
Een upload script
Een script waarmee ik directories kan beschermen door 1 keer in te loggen

En verder zoek ik nog wat andere leuke en handige scripts.

Wat is eigenlijk beter? PHP of CGI?

Dus heb je tips voor leuke php scripts laat het me weten alsjeblieft, ik ben een php n00b overigens. Dus het moet wel vrij makkelijk te installeren zijn.

Bedankt alvast

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf ook net begonnen met php :p
Ik heb net een nieuwssysteempje gemaakt, en daarbij heb ik 2 artikelen samengevoegd, van PHP Freakz en PHP Hulp.

Ik denk dat je daar mee wel uit de voeten kunt ;)

Ik check die sites ook wel,

alleen als ik dan zo een login script bekijk zie ik allemaal mensen reageren met, *** script en dit klopt niet dat klopt niet etc.

zijn er geen "officiele" scripts ofzo?

evt. een link in me PM

Ik heb mijn nieuwssysteempje nog lang niet klaar, hij kan nog geen berichten verwijderen en aanpassen, en zodra ik em op het web zet, kan iedereen erop. Ik heb idd ook even in de login scripts gekeken en net zoals jij zei, er zit niet echt iets goeds bij.
Ik ben nog aan het zoeken, en ik ken een paar webscripters, die vraag ik wel even. Als je het script nodig hebt, pm ik je wel met de code :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door robertjan
Wat is eigenlijk beter? PHP of CGI?
De één is niet beter dan de ander, het hangt ervanaf wat je liever hebt.
Geplaatst door Barich
Ik ben zelf ook net begonnen met php :p
Ik heb net een nieuwssysteempje gemaakt, en daarbij heb ik 2 artikelen samengevoegd, van PHP Freakz en PHP Hulp.

Ik denk dat je daar mee wel uit de voeten kunt ;)
Niets persoonlijks, maar als je zelf net begonnen bent dan heb je eigenlijk geen idee waar je mee bezig bent en je kan dan ook absoluut niet oordelen wat een goed script is en wat een slecht script is.
Geplaatst door Barich
Ik heb mijn nieuwssysteempje nog lang niet klaar, hij kan nog geen berichten verwijderen en aanpassen, en zodra ik em op het web zet, kan iedereen erop. Ik heb idd ook even in de login scripts gekeken en net zoals jij zei, er zit niet echt iets goeds bij.
Wederom, niets persoonlijks, maar als je net begonnen bent raadt ik aan je scripts niet te delen met mensen, simpelweg omdat je script hoogst waarschijnlijk bagger is. Is niets persoonlijks, ligt ook niet aan jou, je begint net en de meeste PHP beginners maken de meest walgelijke scripts.

Ik heb een pagina opgesteld met PHP Do's and Dont's, dingen die je wel hoort te doen en dingen je niet hoort te doen, lees hem eens rustig door zou ik zeggen :)

Linkje: http://dad.jpeetje.nl/
[...] en ik ken een paar webscripters [...]
Hoe weet je of dat goeie, nette scripters zijn ? ;)

Overigens wel cool: je bent één van de weinige beginners die z'n posts fatsoenlijke opsteld (interpunctie, hoofdlettergebruik)

Het lijkt alsof je er veel vanaf weet.

Weet jij toevallig ook een goed login script systeem? En een random Image systeem en wat andere leuke scripts ?

Geplaatst door robertjan
Het lijkt alsof je er veel vanaf weet.
Och, ik ben er niet geheel onbekend mee.
Weet jij toevallig ook een goed login script systeem?
Toevallig heb ik net een handleiding gesubmit (bij de Tips en Handleidingen sectie), als die goedgekeurd wordt (zal vast wel zo zijn), dan kun je die eens rustig doornemen :)
En een random Image systeem
Dat is niet waardig een 'systeem' te noemen, zoveel regels code is dat niet, laat staan dat zoiets moeilijk is :)
en wat andere leuke scripts ?
Meeste scripts schrijf ik gewoon zelf, maar ik ken wel een handjevol niftige scripts ;)

Maar waar zocht je nog meer naar dan ? :)

Nou kijk,

Ik wil gewoon een site maken waarop foto's filmpjes en wat info komen te staan. Gewoon van vrienden etc.

Maar moet dus zo zijn dat alleen leden erop kunnen komen. En via een .htaccess file vind ik niet echt goed werken. Ik wil wel users kunnen doen. Het liefste dat ze allemaal een eigen page ook krijgen.

En tsja, wat voor scripts zijn er allemaal leuk/handig voor een dergelijke site?

Ik ben er vrij nieuw mee allemaal :D

Geplaatst door robertjan
Ik wil gewoon een site maken waarop foto's filmpjes en wat info komen te staan. Gewoon van vrienden etc.
Dan wil je dus een script die die foto's en filmpjes mooi presenteerd aan je bezoekers, met het liefst natuurlijk een beheerderspaneeltje erbij waarmee jij de boel ook nog ff makkelijk kan beheren :)

Zulke scripts maak ik vrijwel altijd zelf. Op de maat af vind ik persoonlijk gewoon veel fijner dan een voorgekauwd script die een paar kleine dingen heeft waar je van denkt 'Dat had ik anders gedaan'.
Maar moet dus zo zijn dat alleen leden erop kunnen komen. En via een .htaccess file vind ik niet echt goed werken. Ik wil wel users kunnen doen. Het liefste dat ze allemaal een eigen page ook krijgen.
M'n handleiding is goedgekeurd, yay ! Een veilig login systeem met sessies :)
En tsja, wat voor scripts zijn er allemaal leuk/handig voor een dergelijke site?
Statistiekjes zijn altijd cool (hoeveel mensen zijn er online, wat zijn ze aan het doen, etc). Verder sciet er zo ff niets te binnen :)

Zowieso moet je d'r ook op letten dat je je bezoekers niet overdonderd met al die scriptjes, ze moeten nog wel gewoon kunnen doen wat ze willen doen op die site :)

Ik lees die tutorial net (niet helemaal natuurlijk), maar ik vind dat eigenlijk teveel moeite. Klinkt een beetje dom misschien, maar ik wil gewoon niet al teveel tijd erin steken.

Harstikke leuk zo een tutorial als je php wilt leren/perfectioneren. Maar ik wil gewoon een loginsysteempje op me site hebben wat ervoor zorgt dat alleen de mensen die ik wil de site kunnen bekijken.

Is het niet mogelijk dat je het kant en klaar voor me zipped :love:

Geplaatst door robertjan
Maar ik wil gewoon een loginsysteempje op me site hebben wat ervoor zorgt dat alleen de mensen die ik wil de site kunnen bekijken.

Is het niet mogelijk dat je het kant en klaar voor me zipped :love:
Uit die handleiding kun je vrijwel exact de code over nemen, enkel de tutorial doorlezen en je snapt denk ik exact wat je moet doen.

Maar ik ga 't niet ff voor je zippen nee (niet gratis althans), doe maar wat moeite :)

Ik ben gewoon trots op mn systeempje net zoals elke andere beginner is.

[...] te delen met mensen, simpelweg omdat je script hoogst waarschijnlijk bagger is. Is niets persoonlijks, ligt ook niet aan jou, [...]
Op het moment geen idee of het bagger is, mn bestanden zijn even onbereikbaar, om het zo te zeggen, maar als ik zo dat Do and Dont's zie, kan ik nog wel wat aanpassen. xD

Hoe weet je of dat goeie, nette scripters zijn ?
Ja dat zijn ze ;)

Ik heb eigenlijk geen idee wat cgi allemaal doet en kan, maar opzich ben ik wel tevreden over php, ook al ben ik nauwlijks 3 weken er mee bezig.

M'n handleiding is goedgekeurd, yay ! Een veilig login systeem met sessies
3 maal raden wat de eerste zin is...
D'oh!

Overigens wel cool: je bent één van de weinige beginners die z'n posts fatsoenlijke opsteld (interpunctie, hoofdlettergebruik)
Ach ja...:o

Geplaatst door Barich
Ik ben gewoon trots op mn systeempje net zoals elke andere beginner is.
Niet alleen beginners, gevorderden en experts zijn dat ook ;)
Op het moment geen idee of het bagger is, mn bestanden zijn even onbereikbaar, om het zo te zeggen, maar als ik zo dat Do and Dont's zie, kan ik nog wel wat aanpassen. xD
My point exactly :p
Ja dat zijn ze ;)
Als jij 't zegt :)
3 maal raden wat de eerste zin is...
D'oh!
Die handleiding richt zich dan wel meer op de theorie die achter dat hele logingebeuren zit, maar om de voorbeelden te vatten moet je wel _wat_ PHP gedaan hebben en ik heb geen zin om eventuele enorm n00bige vragen te moeten beantwoorden, niet alleen omdat ik dat niet wil want dat is saai, maar ook omdat de handleiding niet om de code draait :)

Dus mensen die pas begonnen zijn met PHP (of beter gezegt: pas begonnen zijn met programmeren), die moeten die tutorial niet gaan volgen ;)

@JP: Ik meende dat je niet aan tut's ging beginnen omdat je dat "teveel tijd vondt innemen". Toch vindt ik het een goede tut, ik heb zo mijn eigen manier van inloggen maar in die van jou kan ik mij ook wel in vinden.
Safety first right? :D

@Barich: 2 codes samenvoegen is een manier om scripts te maken, persoonlijk vindt ik het altijd handiger om eerst de code te lezen en eruit te halen waarvan ik denk dat het nuttig is. Je komt nog wel eens sommige scripts op sites als phpfreakz en phphulp tegen waar heel veel andere gegevens bij zitten die je niet zullen helpen met hetgeen je eigenlijk wilde creeeren.

@robertjan: Het script dat JP heeft gemaakt voor zijn tutorial is al eentje van de categorie: beknopt maar efficient. Je zult niet gauw een makkelijkere en veilig script vinden. Uit mijn "begin-periode" in PHP heb ik geleerd om niet te grote ideeen uit te willen werken. Zodra je de boel een beetje begint te begrijpen kun je grotere dingen gaan maken.

@Barich: 2 codes samenvoegen is een manier om scripts te maken, persoonlijk vindt ik het altijd handiger om eerst de code te lezen en eruit te halen waarvan ik denk dat het nuttig is. Je komt nog wel eens sommige scripts op sites als phpfreakz en phphulp tegen waar heel veel andere gegevens bij zitten die je niet zullen helpen met hetgeen je eigenlijk wilde creeeren.
Tuurlijk lees ik dat eerst...
Net wat jij zegt, anders ga je dingen kopieeren, zonder dat je het nodig hebt. Wat ik bedoelde: phpfreakz had dingen erin zitten die ik niet nodig had, en phphulp juist wel en omgekeert. :)
Ik ben niet zoiemand die zegt "WOW lees jij dat altijd eerst? Ik kopieer altijd gewoon de code!"

Geplaatst door Tha Devil
@JP: Ik meende dat je niet aan tut's ging beginnen omdat je dat "teveel tijd vondt innemen".
Ik zal het niet op vaste basis gaan doen, nee ;)

Maar hier heb ik persoonlijk de laatste tijd toch aardig wat tijd ingestoken en ik wilde deze kennis toch even delen met anderen :)
Safety first right? :D
Jij hebt duidelijk niet de hele handleiding gelezen :p
[...] Je zult niet gauw een makkelijkere en veilig script vinden.
Betekent echter niet dat het niet veiliger kan ;)

Zijn ook zat artikelen over te vinden op het web, je moet er alleen ff naar zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan