zoveel taakprocessen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Wanneer ik in windows taakbeheer kijk bij processen staan daar wel 45 processen met daarachter het geheugengebruik.

Bij CPU staat echtter 0 ingevuld.

Nu was mijn vraag of al deze processen geheugen gebruiken op dit moment en of het iets uit maakt dat daar zoveel processen staan ?
 
Ik heb ongeveer ook zoveel processen draaien en elk process neemt geheugen in beslag
 
Staat dit bij CPU of bij geheugengebruik.
 
Zolang dat er 0 achter CPU staat denk ik dat deze processen niets gebruiken hoor.
 
Dat mag je denken. Qua cpu gebruik heb je gelijk maar ze nemen zeker te weten geheugen in gebruik. En dat is volgens mij wat je aan het begin vroeg
 
Een process neemt Geheugengebruik in en CPU gebruik.

Onder Geheugengebruik zie je hoeveel geheugen elk process in beslag neemt en dat is altijd wel wat. Anti-virus en firewall bijv. veel geheugengebruik.

CPU gebruik kan inderdaad 0 zijn, maar bijv. Word, Firefox nemen wel CPU gebruik in als je ze start en gebruikt.
 
Dan ga ik maar eens uitzoeken welke processen ik kan verwijderen.

Weet iemand nog hoe ik dit kan opzoeken ?
 
Ja, bij msconfigkijken is handig en wat je ook kan doen:

Ga naar Start --> Uitvoeren en typ services.msc en klik op OK.
Services die je niet nodig vindt kan je zo instellen dat ze niet meer automatisch worden gestart bij een opstart van Windows:
Klik met rechts op een service en kies voor Eigenschappen, dan kan je onder Opstarttype instellen Handmatig of Uitgeschakeld.
Start dan je pc opnieuw op.

En ja, Process Library en ProcessLibary.com zijn bijna hetzelfde alleen geldt dat voor de processen in Taakbeheer en de andere voor Opstarten in msconfig.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt jongens.

Ik ga eerst kijken via de website welke processen overbodig zijn en dan via services.msg uitschakelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan