Zoveelste vraag over microfoons, sorrie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor mic is het precies?
Ik kan er niet veel info over vinden op het internet.
Het is een gewonen headset met een rose plug eraan toch, geen usb of draadloos geval?
Er zaten bij de headset geen drivers neem ik aan?
Er zit aan de headset toch ook niet een aan/uit schakelaar (je weet maar nooit)?
Wat betreft die Nforce instellingen, daar heb ik geen ervaring meer, wel dacht ik dat wanneer je een mic aansluit, deze het meteen moet doen, 5.1 of niet.

Als je een printscreen wil toevoegen, kijk dan eens hier, onze James heeft hiervoor een leuke tutorial gemaakt. :) (Max 100kb)

Laatst bewerkt:
Goedemiddag!! Moest even de kater de deur uitwerken met de nodige aspirines, haha! :p

Maar, nee het is geen headset, het is een gewone hand-microfoon (met aan/uit schakelaar) uit Duitsland (sorrie, haha). Het is eigenlijk een draadloze, maar ik test alles met de kabel. Als dat zou werken, doet ie het ook vast wel draadloos? Ik heb ook wel zo'n koptelefoon met een microfoon eraan van een tientje, maar het microfoongedeelte deed het ook niet (idd met rose en groene plug). Ik heb nergens iets bijgekregen van drivers ofzo.

Wat betreft de printscreen.. het max is 100kb en het documentje is 262kb, dat bedoelde ik ;-)

Je zou idd denken dat hij het gewoon moet doen, daar koop je tenslotte toch een speakerset voor... maar het klonk ergens wel logisch wat hij zei, alleen dan zou hij het wél op mn laptop moeten doen!

Maar die jongen van de microfoon komt nu zelf langs om te kijken wat er aan de hand is. Hij heeft dit zelf ook nog nooit eerder meegemaakt. Dus daar wacht ik nu dan maar even op en anders gaat ie de prullenbak in en stop ik ermee! Tis toch van de zotte dat zoiets simpels als een microfoon aansluiten al bijna twee weken tijd en moeite kost en het nóg niet doet!!! GRRRRRR :mad:

Christa Bouwens zei:
Maar die jongen van de microfoon komt nu zelf langs om te kijken wat er aan de hand is. Hij heeft dit zelf ook nog nooit eerder meegemaakt.
Dat lijkt mij een prima idee. :D
Hoop maar dat die de mic wél aan de praat krijgt. :)
Succes.

Nou, niet gelukt dus! Hij heeft wel het idee dat het tóch aan de instellingen ligt van mn geluidskaart (die NVidia nForce). Hij gaat even zijn big brother raadplegen, dat schijnt een wizzkid te zijn die zelf computers maakt enzo.

Hoewel ik me dan toch afvraag waarom hij het ook niet op de laptop doet, maar wellicht dat ík daar dan zelf iets verkeerds heb gedaan. Hij zweert dat de microfoon het bij hem wel deed, dus daar vertrouw ik dan maar op. Hij komt tenslotte niet helemaal speciaal langs, als hij mij zooi wil verkopen, toch?

Nou, als er iemand is die verstand heeft van NVidia geluidskaarten hoor ik het graag. Verder weet ik het nu even niet meer. Maar zodra ik wat van die jongen hoor, horen jullie het weer als eerste.

Groetjes en fijne Paasdagen!!!

Hallo, ben ik weer!
Een deel van het probleem is inmiddels opgelost!!! Op de laptop krijg ik nu geluid uit die goedkope headset!!! Wat bleek: bij de volumeregeling in het gedeelte 'opname' stond dempen aangevinkt. En als ik die uitvink doet ie het dus. Ik had al zo'n vermoeden dat ik op de laptop zélf iets verkeerds had gedaan :p Maar het blijkt nu wel dat die draadloze microfoon het dus gewoon niet doet!!!!!! GRRRRRR!

Nu alleen nog geluid op de pc krijgen... maar dat heeft volgens de helpdesk te maken met de 5.1. speakerset.... we blijven knutselen!

Groetjes Christa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan