Zoveelste xp opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

stifmeizter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jun 2008
Hey allemaal ik heb gekeken of dit probleem al voor was gekomen op het forum, maar na een half uur zoeken nog steeds niet dus dan maar zo.

Sinds een tijdje start windows xp niet meer fatsoenlijk op. Ik krijg gewoon een splash screen, kan normaal inloggen en dan begint hij met het bureaublad te laden. Hier blijft hij hangen. Hij laadt het bureaublad wel heel erg langzaam(tientallen minuten) maar als ik ergens op klik geen respons.

Ik draai windowsxp home edition met sp build 2600.

Mijn veilige modus werkt allemaal prima, dus ik ga er van uit dat het iets te maken heeft met de hardware drivers die hij in safe mode niet laadt.

Ik heb al alle systeemherstelpunten geprobeerd, geen succes.
Het is ook geen virus ik houd mijn pc netjes schoon.
ATI graphics drivers en die van mijn geluidskaart opnieuw geinstalleerd.
Verder heb ik het al geprobeerd met een ander besturingssysteem en dit werkt prima.
Helaas kan ik geen repair mode starten aangezien op mijn oude laptopje mijn cd speler defect is.

Mijn idee was:
Op een of andere manier de gewone xp te downgraden zodat hij hetzelfde op kan starten als de safe mode, en dan dus vanaf dat punt weer alles te herstellen. Weet niet of het mogelijk is, maar als safe mode werkt betekent dat mijn besturingssysteem iig niet hopeloos verloren is.

Iemand enig idee????

msconfig

De kans is niet zo groot dat het om een hardwaredriver gat,anders was je waarschijnlijk niet to het inlogscherm gekomen.
Wat je nog kint proberen is booten in safe mode.msconfig openen,en alle programmas uitschakelen die na het inloggen wworden opgestart.
Misschie is het RAM deoorzaak(het bios controleert het ram slechts oppervlakkig. Met memtest kun je het ram controleren.
Duurt wel behoorlijk lang.
Als dat alles niet helpt,is een cd station,of exrerne harde schijf wel belangrijk.
Als je in safe mode kan starten betekent het in de meeste gevallen dat er geen dataverlies is

doe eens een ATX reset
alles los koppelen en ook stroom dus alles
de aan/uit knop 30 sec ingedrukt houden
alles weer aan sluiten
helpt dit? :)

Een repair zonder cdspeller word moeilijk.

Weet zelf maar een oplossing voor. Via een pxeboot je windows installtie opstarten en dan weer installeren. Alleen moet je laptop dit wel aan kunnen of vi usb kunnen startnen.

Helaas kan ik geen repair mode starten aangezien op mijn oude laptopje mijn cd speler defect is.
Dat kan ook van af een usb-stick.Je moet wel over een 2e PC kunnen beschikken,om daar de XP cd even naar de hardeschijf te kopiëren.

Je hoeft niet het hele topic door te spitten,haal de USB_MultiBoot_10.zip binnen,start de USB_MultiBoot_10.cmd en de rest wijst vanzelf.

http://www.911cd.net/forums//index.php?showtopic=20089

Greetz

Heb je laatst iets verandert dat je dit krijgt, of heb je dit al sinds de aanschaf?

Wat je nog kint proberen is booten in safe mode.msconfig openen,en alle programmas uitschakelen die na het inloggen wworden opgestart.

Hey super bedankt dit heeft het gedaan hoor!:thumb::thumb::thumb:
Als ik je kudos kon geven zou ik het hebben gedaan(nieuwsgroepen)!
Blijkbaar is dus een van mijn opstartprogramma's corrupt, wat dus mijn pc zo vertraagt dat hij niet meer functioneert. Nu nog uitzoeken welk proces maar dat komt in orde!!! Super bedankt man!!

Ook de rest uiteraard bedankt voor alle reacties!!!

kan dus worden aangegeven als opgelost denk ik???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan