zowel geluid over koptelefoon als over boxen horen

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Hallo allemaal,
heb voor een jongeren centrum waar ik als vrijwillger werk virual dj op mijn laptop gezet zodat de kids hun eigen disco kunnen maken.
Nu heb ik de volgende vraag:
is het mogelijk om gelijktijdig muziek over de boxen te laten horen en een ander stuk muziek over de koptelefoon te horen (beide muziek komen uit de laptop) zodat ze kunnen mixen?
Alvast bedankt:thumb:

dit kan in Virtual dj door te werken met 2 geluidskaarten.....
of door 1 geluidskaart die zijn eigen kan splitsen in 2 stereokanalen....
ik weet niet of jouw laptop dit aankan,dit kan je zien door in V-DJ in de opties te kijken wat hij zelf aangeeft..

ga in de opties naar het tabblad "soundsetup",daar zie je 3 dingen
daar moet iets staan van:

vdj_1.png

dan kies je voor inputs: "none"
outputs:"headphones"
soundcard:laten staan waar hij nu op staat

dus als je kiest voor "outputs" speaker & headphones komt er beneden bij "output channels" te staan waar je welke stekker in moet steken....

ik denk dat de microfoon ingang gebruikt gaat worden als "monitor-kanaal"

dus de speakers blijven waar ze nu inzitten en de koptelefoon gaat in de microfooningang....

toppie

Hallo ricovld,

bedankt voor je antwoord,toppie:thumb:
Mijn geluidskaart kan zich niet splitsen in 2 stereo kaarten maar dat los ik wel op want weet nu hoe ik verder moet dankzij jou,klasse!!!

graag gedaan suuuus!

er zijn verschillende dj's die met een laptop en V-DJ werken alleen gebruiken die meestal een externe geluidskaart via usb......
deze usb geluidskaarten doen zelf al het werk en laten (bijna) niets doen door de processor

http://www.alternate.nl/html/produc...44/-1063034/?tn=HARDWARE&l1=Geluid&l2=Kaarten

de prijs is wel hoog,misschien op zoek naar een 2ehands

of een goedkoop pctje met 2 geluidskaarten erin en een paar schijven voor de muziek

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan