ZTE h220n, Linksys wrt54g, Sitecom 300n

Status
Niet open voor verdere reacties.

tholen12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een abonnement bij kpn en heb van hun een ZTE H220N router gekregen.
die staat op de begane grond. Ik had een draad in de lan poort gedaan en 1 in de lan poort van de linksys WRT54G(ik had een router voor boven nodig). Dit werkte altijd bij mij. Maar nu wil ik een sitecom 300N aan de linksys WRT54G aansluiten. Ik heb vanalles geprobeert en dhcp ook uitgezet. Maar toch gaat er iets fout. Nu heb ik de linksys WRT54G eruit gehaald en daarvoor in de plaats de sitecom 300N geplaats. Als ik via de lan poorten de sitecom 300N en de linksys WRT54G aan elkaar sluit en dan me computer op de linksys WRT54G dan krijgt mij computer geen verbinding. Weten jullie mischien hoe ik het moet instellen?

IP ZTE H220N: 192.168.2.254
IP Sitecom 300N: 192.168.0.1
IP Linksys WRT54G: 192.168.1.1

De KPN modem moet je als router laten werken, in de andere 2 moet je een IP adres vast zetten in de range van de KPN modem, DHCP zet je in beide routers uit.
In deze opstelling sluit je de kabels aan op de LAN poorten van de routers, niet de WAN poorten.

Dus, voorbeeld :

ZTE : 192.168.2.254
Linksys : 192.168.2.253
Sitecom : 192.168.2.252

In deze opstelling krijgen alle aangesloten pc's, draadloos of bedraad, een IP adres van de ZTE modem. Eventuele port-forwarding hoeft in deze opstelling ook alleen in de ZTE modem te gebeuren.

Succes

Laatst bewerkt:
Jawel, dat kan, geen enkel probleem. Het verschil met een router is dat je de switch NIET hoeft te configureren. Gewoon aanprikken en klaar. Dus mocht je de routers willen vervangen voor switchen, dan wordt het er alleen maar eenvoudiger van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan