*zucht. Virus van mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bokkie> dat is wel heel drastisch en als andere dat niet doen niet effectief, zoals je kan zien met xp_pc, die op zijn adres virusmailtjes van anderen krijgt.

Het is inderdaad ook heel erg drastisch, maar ik weet uit ervaring hoeveel schade een virus kan aanrichten. Mocht er toch een virus doorheen glippen dan wil ik niet dat ik die nog ga verzenden ook. Voor mij is dit in ieder geval een oplossing voor dat probleem.

Het grote probleem is dat teveel mensen op internet te onwetend zijn wat betreft security en virussen. Daar zouden veel meer mensen eens aandacht aan moeten besteden. Misschien dat dan het probleem minder wordt.
Maar helemaal uit te bannen is het denk ik nooit (helaas).

Hahaha:p.

Maar iedereen bedankt voor het meedenken, en als je nog een oplossing weet. Hier is de topic :D.

Geplaatst door Tanja1968
Het is de eerste keer dat ik Nederlandse tekst erbij zie, dus het lijkt me niet het Yaha virus van de afgelopen dagen.

Onder andere Yaha.G doet dit.

Je zou in ieder geval kunnen proberen om mensen in je adresbestand erop te attenderen dat ze ff moeten scannen op virussen.

Vraag dan gelijk of de ontvangers het ook doorsturen naar al hun kennissen, dan hebben we d'r weer een geinige kettingbrief bij...

De e-mail hoeft niet afkomstig te zijn van iemand bij wie het adres in het adressenbestand staat. De meeste recente virussen halen hun adressen ergens anders vandaan, dus de actie is zinloos.

Auk

Geplaatst door Bokkie77
Ik maak gewoon geen adressenbestand meer aan, zeker niet in Outlook. Ik bewaar mailtjes van bekenden of mensen die ik iets terug wil sturen. Tevens heb ik een tekst bestand met mailadressen als ik bijvoorbeeld van iemand een mailadres krijg.

Veel virussen halen hun adressen niet uit het adresboek, maar uit mailtjes of uit bestanden met mailadressen die op de schijf staan...

Auk

Geplaatst door XP_PC
Dit bericht schijnt mijn Hotmail naar jan en alleman door te sturen. Ik krijg telkens mailtjes binnen dat ik moet cleanen bla bla bla. Ik krijg zelf mailtjes van mezelf, zodoende dat ik erachter ben gekomen dat ik ze stuur.
Of teminste, dat het lijkt dat ik ze stuur. Want ik ben virusvrij.

XP_PC,
Er valt hier niets aan te doen. De virussen van de laatste tijd waaronder inderdaad de bekendste die dit doe: Bugbear, hebben deze eigenschap in zich om paniek te zaaien onder de bevolking die computers gebruiken.

Ik kan wel een goede raad geven:

Stuur nooit ketting brieven door, omdat dat de beste manier voor virus makers (en scriptkiddies) is om adressen te krijgen.

Geplaatst door saldos

Stuur nooit ketting brieven door, omdat dat de beste manier voor virus makers (en scriptkiddies) is om adressen te krijgen.

De goede verstaander proefde natuurlijk het cynisme in mijn opmerking :
" Vraag dan gelijk of de ontvangers het ook doorsturen naar al hun kennissen, dan hebben we d'r weer een geinige kettingbrief bij "

Kettingbrieven zijn inderdaad een drama wat dat betreft. Veel mensen laten het complete voorafgaande bericht, en het daaraan voorafgaande, en het.... etc... in het bericht staan. Gevolg : een brief die tientallen keren is doorgestuurd met even zo vele headers gevuld met soms honderden e-mail adressen. Heerlijk voer voor virussen die op die manier aan hun adressen komen :mad:

Auk

Laatst bewerkt:
Stuur nooit ketting brieven door, omdat ...

Dat doe ik al nooit, mensen die mij kettingmails sturen krijgen eerst een mail terug. Op de volgende kettingmail staat een permanente blok :p.

Helaas, het was het proberen waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan