Zwaar en Vaag Probleem Met het Port forwarden ( Groot netwerk )

Status
Niet open voor verdere reacties.

applefaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Hallo Helpende Helpers,

Mijn probleem is dat ik niet meer kan poort forwarden en dan de settings heel erg beroerd zijn.
dat kun je ook zien op de onderstaande foto ;-)

4cb34f10a8137-Untitled.png

Hrmm je wilt een port forwadden, maar je past er een aan die best wel essentieel is? Port 80 is HTTP, maw praktisch alle sites die je bezoekt. Deze staat volgens mij standaard al open en hier hoef je niets aan te doen. Kan je ook een leeg vak openen en daar een port fwden? Want dat moet volgens mij wel kunnen. En daarnaast, volgens mij verwijs je helemaal niet naar je modem.

Ok op zich zal het niet heel moeilijk zijn maar ik zie een aantal hints in je verhaal waarvan ik vermoed dat er wat info extra nodig is.

pak ik jou plaatje als voorbeeld ;)
zoek ik nog even de volgende info.

Je kent het verschil tussen switches/hubs en routers?

Op welk apparaat ben je de portforwarding aan het regelen?

Je modem is ook een router waarop DHCP aan staat?
Wat is de ip range + subnet van die DHCP server?

Jou router, staat daar ook een DHCP server op aan?
indien aanwezig:Word de WAN poort gebruikt en waarvoor? (wat is ip en subnet?)

De simpele router, staat daar ook een DHCP server op aan?

Wat is het ip adres van de poort op je modem richting je router? Statisch of dynamisch?
Wat is het ip adres van de poort op de router richting je modem? Statisch of dynamisch?

Wat zijn de groene lijnen uit router en modem zijn dat verbindingen naar het internet (of is het gewoon de wifi antenne :))

Dat zijn Wifi antennes, tekenen is niet mijn strerkste vak ;)
Zal het morgen eens doornemen.

Ok op zich zal het niet heel moeilijk zijn maar ik zie een aantal hints in je verhaal waarvan ik vermoed dat er wat info extra nodig is.

pak ik jou plaatje als voorbeeld ;)
zoek ik nog even de volgende info.

Je kent het verschil tussen switches/hubs en routers?
Ja

Op welk apparaat ben je de portforwarding aan het regelen?
Applefaq PC
192.168.0.14

Je modem is ook een router waarop DHCP aan staat?

Subnet:255.255.255.0

Start: 192.168.0.10
End: 192.168.0.254

Jou router, staat daar ook een DHCP server op aan?

Nee, staat ingesteld op Bridge.
WAN Poort word niet gebruikt.

De simpele router, staat daar ook een DHCP server op aan?

Kan er dus niet inkomen, alle 192.168.x.x geprobeerd
WAN Poort word niet gebruikt

Wat is het ip adres van de poort op je modem richting je router? Statisch of dynamisch?
Dynamish

Wat is het ip adres van de poort op de router richting je modem? Statisch of dynamisch?
In het principe is hij statish, maar hij word geregeld door modem, ook ik kan niet meer in router komen door de settings.

Wat zijn de groene lijnen uit router en modem zijn dat verbindingen naar het internet (of is het gewoon de wifi antenne :))
Wifi antennes

Laatst bewerkt:
Ok, moet je stap voor stap de routes gaan testen (ik vermoed dat de simpele router roet in het eten gooit.

Haal even een portable webserver (bijvoorbeeld: http://www.pendriveapps.com/usb-webserver/) om te kunnen testen met verschillende machines (je kunt natuurlijk ook een machine verslepen maar dit is iets makkelijker (denk ik))

Test een forward naar Laptop 1
Test een forward naar PC Algemeen

Ellasar bedankt voor je reactie, zal eerst even wat uurtjes slapen, korte dag school en er dan meteen mee aan de slag, bedankt :thumb:

Truste

En ja hoor het werkt weer, zat in de chat beetje te praten, en begon over mijn probleem toen heeft dnties zich aangeboden om te helpen via Teamvieuwer, hij heeft handmatig een inboud poort toegevoegt in de firewall van Windows, even wat tests in de dosbox en het werkte weer, dnties heeft getest met Teamvieuwer en Appserv (webserver-programma) Teamvieuwer poort 80 en Appserv poort 40.

Maargoed het werkt weer, dnties en Ellesar erg bedankt voor de aangeboden hulp en Ellesar dat simpele modem en de rest zal ik binnen kort ook eens goed configureren, maar goed dat komt nog wel, settings zijn ook niet al te best. :)

Met vriendelijke groet,
Applefaq :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan