Zwabberen voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJurriaans Sr

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
hallo helpers,ik werk op blad 1 in Excel maar verricht daarmee in diverse andere bladen
handeling dat is dan een gezwabber van heb ik jou daar.:confused: Mijn vraag is dan ook
is daar iets aan te doe? bvd.Peter:)

Proficiat met de "meest onduidelijke vraag van de week"! :eek:

Neen, als je geholpen wil worden met nuttige antwoorden, graag een verstaanbare logische uitleg, met een voorbeeldbestandje erbij :thumb:

Proficiat met de "meest onduidelijke vraag van de week"! :eek:

Daar moet ik Wim wel gelijk in geven.
Ik denk dat hij het volgende nodig heeft om het "gezwabber" tegen te gaan :

Code:
    Application.ScreenUpdating = False
    Application.ScreenUpdating = True

Joske

Zwabberen voorkomen?

Wigi, Bedankt voor deze waardering,nu de prijs nog.Maar je hebt gelijk.Ik doe nog
een poging.

Ik werk in Excel in een bestand op sheet 1 dan gebruik ik daar macro's die ook in
sheets,2,3,4 enz.. diverse handelingen verrichten.en dan flitst het beeld onbehoorlijk
Ik experimenteer met zelf gevonden oplossingen en met van hulp gekregen
mogelijkheden
bv de regel die ik van jou heb gekregen bij" wegzenden."Zelfs daar deed ik raar
mee:confused:

Er is geen voorbeeld omdat het nog een partij mogelijkheden zijn die zich nog moeten
samenvoegen.

Joske deze [ Application.ScreenUpdating = False] heb ik er al standaard in zitten
bedankt [ Application.ScreenUpdating = True ]

Ik weet niet of ik nu duidelijker ben maar dat is mijn bekende probleem:rolleyes:
mvg.Peter

Verwijder alle select en activate opdrachten in je code.(zie ook mijn ondertekening)

Bijvoorbeeld; gebruik
Code:
sheets(2).cells(Rows.Count,1).End(xlUp).Offset(1)= Sheets(1).Range("A1")

ipv
Code:
sheets(2).activate
cells( Rows.Count,1).End(xlUp).Offset(1).select
selection.value =Sheets(1).Range("A1").value

Laatst bewerkt:
Zwaberen voorkomen?

snb
Giga S Bedankt Ik ga dat proberen,mijn eerdere progjes zitten daar vol mee het omzetten
naar zonder select of activate valt niet mee om dat ik het gewoon niet begrijp.maar ik ga
er aan werken.:thumb:Die link bij uw handtekening die doet bij mij niets of is dat geen link?

mvg Peter.

Hiermee ga je het waarschijnlijk wel begrijpen:

Als je in een straat staat en iemand vraagt je de weg moet de weg uitleggen met: 2e straat links, 3e straat rechts, vervolgens...etc.
Als je daarentgen op een plattegrond kijkt kun je rechtstreeks het gevraagde adres aanwijzen, je hoeft niet met je vinger eerst de hele route af te 'lopen'.

Analogie:
Als een Excel gebruiker wat doet, doet die ie dat in een werkboek, in een werkblad in een bepaalde cel. Al die verschillende elementen worden achtereenvolgens geselecteerd (geaktiveerd) voordat de gebruiker er iets kan doen (Workbooks(1).activate, sheets(2).activate, cells(4,5).select); dat is kenmerkend voor de userinterface van Excel ( Word/Access/Powerpoint, etc.)

Met VBA gaat het zoals met een plattegrond: je kunt direkt naar het element waar het je om te doen is om het te bewerken/lezen/wijzigen/kopiëren/opmaken/leegmaken, etc:
Code:
Thisworkbook.sheets(3).cells(3,7).Value="voorbeeld"

Ps. Onze vrienden van HelpMij hebben de link uit mijn ondertekening gehaald. Die was hieraan gekoppeld.

Laatst bewerkt:
Zwaberen voorkomen?

snb Het schiet vandaag lekker op.die uitleg verduidelijkt de zaak dat moet ik voor
ogen houden,ik verzand nogal eens in chaos denken.Mooie link daar gaan we zeker
iet mee doen.dank daar voor:thumb::thumb:mvg Peter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan